Kundvårdshandläggare till Svea Inkasso
Svea Bank AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Solna,
Stockholm,
Falun,
Uppvidinge,
Göteborg eller i
hela Sverige Nu söker vi en initiativtagande och ansvarsfull handläggare till vårt kundvårdsteam på Svea Inkasso. Trivs du med att arbeta noggrant och samtidigt ha många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig. Du blir del av ett hjälpsamt team som tillsammans arbetar varierat och dagligen hanterar många olika moment kopplat till kundvård inom Inkassoverksamheten på Svea Bank.
Om rollenI rollen som kundvårdshandläggare kommer du arbeta mycket administrativt, där du blir del av ett prestigelöst och hjälpsamt team som tillsammans ser till att det dagliga arbetet flyter på. Mejlen är ett av dina mest använda verktyg, men det förekommer även telefonkontakt med både externa och interna kontakter såsom uppdragsgivare, säljare och handläggare. Du blir därför i din roll en viktig länk mellan dessa parter. Teamet samarbetar även med andra avdelningar på Svea gällande gemensamma kunder. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom:
Registrering av nya inkassoavtal och bevaka uppstarter av större kunder
Uppdatera våra befintliga kundbilder så vi har korrekta uppgifter för redovisning av kundmedel samt fakturering
Löpande säkerställa att kunders uppgifter är korrekt registrerade
Bevaka konkurser och fusioner
Skapa nya koncerner och prislistor
Erfarenhet och kvalifikationerVi ser att du som söker denna roll bör ha arbetat med kunder tidigare inklusive kunduppstarter och avtalsteckning. Du har tidigare erfarenhet av motsvarande roll inom inkassohandläggning eller liknande.Vem är du? Vi söker en positiv person som trivs i en roll där du får ta mycket eget ansvar och självständigt utföra dina arbetsuppgifter. Du är en doer som gillar och är bra på att få saker gjorda på ett effektivt och noggrant sätt. Du är van vid och kan hantera större mängd administrativt arbete. Du trivs med att ta egna initiativ, är flexibel och serviceinriktad. Du har även god samarbetsförmåga och bidrar till ditt team på ett givande sätt. Vidare ser vi gärna att har erfarenhet av administrativt arbete, alternativt inkassoerfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel är det meriterande och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Roothpå
johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)
Arbetsplats Svea
Kontakt Sanna Löfgren
sanna.lofgren@svea.com Jobbnummer 8633288
Observera att sista ansökningsdag har passerat.