Kundupplevelsechef på Connecting Stockholm

Connecting Stockholm AB / Chefsjobb / Stockholm
2025-12-23


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Connecting Stockholm AB i Stockholm

Om Connecting Stockholm

Som ansvariga för Stockholms tunnelbana driver vi en samhällsbärande verksamhet där säkerhet, tillgänglighet och punktlighet står i centrum. Vi kombinerar erfarenhet och nytänkande för att skapa en tunnelbana som är trygg idag och hållbar för framtiden.

Men vårt uppdrag handlar om mer än trafik - det handlar om människor, ansvar och tillit.

Hos oss är kulturen lika viktig som uppdraget. Vi tror på samarbetets kraft, på relationer som bygger förtroende och på ett ledarskap som präglas av professionalism, hjärta och engagemang.

Vi drivs av utveckling - både av vår verksamhet och våra medarbetare. Hos oss får du möjlighet att växa, påverka och vara med och forma framtidens kollektivtrafik - tillsammans med oss.

Som kundupplevelsechef är du en drivande kraft för att utveckla och stärka kulturen för kundupplevelse och bidra till en sammanhållen leverans till våra kunder. Du stöttar chefer och medarbetare i arbetet med att forma det varma välkomnandet i vardagen. Rollen innebär tät och nära samverkan över avdelningsgränser, med Trafikförvaltningen och intresseorganisationer för att ständigt förbättra och utveckla kundupplevelsen och leverera en kundservice i världsklass.

Uppdraget handlar om att omsätta ledningens beslut samt verksamhetens behov genom att förändringsleda, planera, samordna och utveckla förutsättningarna för en kultur för kundupplevelse i hela organisationen.

Som kundupplevelsechef medverkar du till att uppfylla avtalet med Trafikförvaltningen genom att arbeta mot uppställda mål i enlighet med vår vision och våra värderingar.

Kundserviceavdelningen har ett brett uppdrag: att ge resenärerna service i varje steg av deras resa, att skapa en trygg och tillgänglig miljö i tunnelbanan och att säkerställa att relevant trafik- och störningsinformation når ut snabbt och tydligt. Du ingår i kundserviceavdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kundservicedirektören. Du har två medarbetare som rapporterar till dig; tillgänglighetsansvarig med suicidprevention och ansvarig för lokal samverkan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvara för att utveckla och sprida Connecting Stockholm koncept för kundupplevelser CARES i hela organisationen.

• Ansvara för att, i nära samverkan med kvalitetsavdelningen, planera, genomföra och följa upp ConnectPoints Review, två gånger per år.

• Följa upp inkomna kundsynpunkter.

• Utarbeta årlig utvecklingsplan för kundresan.

• Stötta våra chefer och ledare i kunddriven utveckling.

KvalifikationerDu har erfarenhet av kundservice och att jobba med kundresor. Rollen kräver att du kan kombinera hjärta och omtanke med analys, vågar testa nytt och kan skapa struktur, tydlighet och värme i våra kundkontakter. För att lyckas behöver du vara kommunikativ, trivas med att samarbeta och bygga relationer och vara beredd att varva strategiplanering med operativt arbete.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av strategiskt arbete på ledningsgruppsnivå.

• Erfarenhet av projektledning och förändringsarbete.

• Arbetat kundnära i en serviceverksamhet.

• Erfarenhet av att planera och genomföra utbildningar för yrkesverksamma.

• Förmåga att analysera och föreslå förbättringsåtgärder

• God samarbetsförmåga och kommunikativ kompetens

Meriterande

• Erfarenhet av arbete i samverkan med intresseorganisation och/eller myndigheter.

• Utbildning inom pedagogik.

• Erfarenhet av service design och design thinking

Publiceringsdatum
2025-12-23

Övrig information
• Anställningsform tillsvidare med 6 månaders provanställning

• Omfattning Heltid

• Startdatum Enligt överenskommelse

• Placering Centrala Stockholm

Anställningen omfattas av kollektivavtal och erbjuder flera förmåner som till exempel SL-kort, friskvårdsbidrag, lunchförmån och rabatterade försäkringar.

Om ansökningsprocessenVi tillämpar kompetensbaserad rekrytering och strävar efter en rättvis och inkluderande process. Som en del av urvalet kan vi använda urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester för att säkerställa en objektiv bedömning av kompetens och potential. Referenstagning och eventuell bakgrundskontroll kan också komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C8373".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Connecting Stockholm AB (org.nr 559394-3128)

Arbetsplats
Connecting Stockholm

Kontakt
Rekryterare
Hivi Hirori
hivi.hirori@connectingstockholm.se

Jobbnummer
9662908

Prenumerera på jobb från Connecting Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Connecting Stockholm AB: