Kundtjänstmedarbetare (Vikariat)
CityMail Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2008-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare (Vikariat)" (publicerad 2008-09-09) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare.
CityMail befinner sig i en expansiv fas. År 2009 når vi 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.
Vår market assistance-avdelning består av ett ungt, ambitiöst och glatt gäng på 8 personer med stark teamkänsla! Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare som brinner för att ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar 50% med Mottagarservice och 50% med Kundservice enligt ett rullande schema. Telefonen blir ett av dina viktigaste arbetsredskap
Arbetsuppgifter gentemot våra mottagare (Mottagarservice)
• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frågor som berör vår postdistribution. Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer
Arbetsuppgifter gentemot våra säljare och kunder (Kundservice)
• att du förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dialog med våra kunder
• administrativa uppgifter såsom inlägg av förbokningar samt uppgifter gällande nya kontakter och kunder, registrering och utredning av kundklagomål, utskrift av uppföljningsrapporter m.m.
• dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem i vilket ingår att genomföra uppdateringar, inläggningar och justeringar
• ta emot kundsamtal via telefon angående diverse frågor kring utskick och fakturor
Publiceringsdatum2008-02-11Kravprofil för detta jobb• avslutat gymnasium
• minst 4 månaders erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering från kundtjänst och/eller 4 månaders
• erfarenhet av receptionistarbete
goda kunskaper i office-paketet
Vi söker dig som
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder
• har lätt för att hantera många ärenden samtidigt varför god administrativ förmåga är viktigt
• har en god problemlösningsförmåga-förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande
• har ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
För att söka tjänsten klickar du på länken nedan:
http://citymail.easycruit.com/vacancy/156139/8142?iso=seAnställningstyp/arbetstiderArbetstider: 08.00-17.00, tjänsten är ett vik. på heltid t.o.m. 081231
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista ansökningsdag 2008-02-17
FöretagCityMail Sweden AB
BOX 90108
12021 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-7094300
KontorsadressVästberga gårdsväg 36
Hägersten
Jobbnummer 125716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.