Kundtjänstmedarbetare (Vikariat)

CityMail Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2008-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare (Vikariat)" (publicerad 2008-09-09) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare.

CityMail befinner sig i en expansiv fas. År 2009 når vi 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.

Vår market assistance-avdelning består av ett ungt, ambitiöst och glatt gäng på 8 perso­ner med stark teamkänsla! Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare som brinner för att ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar 50% med Mottagarser­vice och 50% med Kundservice enligt ett rullande schema. Telefonen blir ett av dina vik­tigaste arbetsredskap

Arbetsuppgifter gentemot våra mottagare (Mottagarservice)

• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frå­gor som berör vår postdistribution. Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer

Arbetsuppgifter gentemot våra säljare och kunder (Kundservice)

• att du förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dia­log med våra kunder

• administrativa uppgifter såsom inlägg av förbokningar samt uppgifter gällande nya kontakter och kunder, registrering och utredning av kundklagomål, utskrift av uppföljningsrapporter m.m.

• dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem i vilket ingår att genomföra uppdate­ringar, inläggningar och justeringar

• ta emot kundsamtal via telefon angå­ende diverse frågor kring utskick och fakturor

Publiceringsdatum
2008-02-11

Kravprofil för detta jobb
• avslutat gymnasium

• minst 4 månaders erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering från kund­tjänst och/eller 4 månaders

• erfarenhet av receptionistarbete
goda kunskaper i office-paketet

Vi söker dig som

• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

• har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder

• har lätt för att hantera många ärenden samtidigt varför god administrativ förmåga är viktigt

• har en god problemlösningsförmåga-förstår betydelsen av ett professionellt, flexi­belt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande

• har ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet

För att söka tjänsten klickar du på länken nedan:

http://citymail.easycruit.com/vacancy/156139/8142?iso=se

Anställningstyp/arbetstider
Arbetstider: 08.00-17.00, tjänsten är ett vik. på heltid t.o.m. 081231

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-02-17

Företag
CityMail Sweden AB
BOX 90108
12021 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-7094300

Kontorsadress
Västberga gårdsväg 36
Hägersten

Jobbnummer
125716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityMail Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityMail Sweden AB: