Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafiken i Malmö

Region Skåne, Skånetrafiken / Butikssäljarjobb / Malmö
2016-08-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafiken i Malmö" (publicerad 2018-10-30) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Malmö, Lund, Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i Skåne och har drygt 250 000 dagliga kunder. Antalet anställda är cirka 340, huvudkontoret finns i Hässleholm, men vi har även verksamhet i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.

Som anställd hos oss ska du kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt!

Publiceringsdatum
2016-08-05

Arbetsuppgifter
Nu söker vi kundtjänstmedarbetare för vikariat, tillsvidareanställning och timanställning med placering vid vår Kundtjänst i Malmö.

På Skånetrafikens Kundtjänst i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon, chatt, facebook och twitter. Som kundtjänstmedarbetare är du vår främsta representant ut mot våra kunder.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att besvara Skånetrafikens kunder via telefon, chatt, facebook och twitter. Du kommer att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor. Våra öppettider är vardagar kl. 6:00-22:00 och helger kl. 8:00-22:00 alla årets dagar.

Vi värdesätter hög effektivitet och har ett mål att besvara 90 % av alla samtal och chattar inom 5 minuter. Vi eftersträvar även en hög responsgrad på sociala medier.
Arbetsplatsen finns i Regionhuset på Dockplats 26 i Västra Hamnen.

Arbetspass kan börja kl. 5:55 som tidigast och det senaste kvällspasset slutar senast kl. 22:05. Dessa arbetspass gäller alla dagar om året.

Vi ämnar tillsätta 4st tillsvidareanställningar och 2st vikariat upp till ett år.

Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en lojal kund! Vi kommunicerar med Skånetrafikens kunder via telefon, chatt och sociala medier som Facebook och Twitter vilket gör att du ska kunna kommunicera väl i både skrift och tal samt ha god kännedom om vad dessa olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör. Vi ser helst att du arbetat på callcenter eller kundtjänst tidigare, gärna inom kollektivtrafik.

Godkänd grundutbildning på gymnasienivå är ett krav för tjänsten. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, ytterligare språkkunskaper kan vara meriterande. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ger våra kunder service i världsklass varje dag. Du ska ha en god samarbetsförmåga men kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Skånetrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Skåne. Vi är cirka 330 anställda som jobbar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder (i dagsläget drygt 250 000 om dagen) ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Tillsammans jobbar vi för att nå målet att fördubbla det kollektiva resandet till år 2025.

Skånetrafiken är en värderingsstyrd organisation som arbetar utifrån våra värderingar välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast dock senast 16.10.03 .

Ersättning
Individuell lönesättning: 19500-23000kr

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-03
Ange följande referens när du ansöker: A597480
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Persson, enhetschef 0451-28 85 31
Mikael Andersson, Enhetschef 0451-288 649

Facklig kontakt
Richard Jerneborg, Vision 0451-28 86 43

Företag
Region Skåne, Skånetrafiken

Adress
Region Skåne, Skånetrafiken
Andra Avenyen 7
28183 Hässleholm

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
2979075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Skånetrafiken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken: