Kundtjänstmedarbetare till ledande aktör i hygienbranschen

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vill du ha en varierad arbetsdag där du får arbeta administrativt och med kundservice på ett spännande och globalt företag? Vi på Adecco kan nu erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och vara en drivkraft hos vår kund med kontor i Mölndal! Tjänsten ska tillsättas omgående så skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2019-04-16

Om tjänsten
I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du ha en variations- och händelserik vardag! Du kommer huvudsakligen arbeta med orderhantering samt kundsupport och hantering av reklamationsärenden. Datorn, telefonen och framför allt din mail kommer vara dina huvudsakliga arbetsverktyg. Du kommer att ha daglig kontakt med företagets kunder, som till största del är grossister och offentliga institutioner.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Orderhantering
- Hantering av inkommande samtal och mail
- Reklamationsärenden

Om dig
Har du lätt för att lära och snabbt tar till dig såväl nya system som arbetsuppgifter är du rätt person för denna roll. Det är viktigt att du kan samarbeta väl med andra och har god förmåga att arbeta med siffror samt har goda kunskaper i att kommunicera skriftligt. Du har en stor inre drivkraft och en god förmåga att arbeta självständigt och räds inte för nya utmaningar. Då du kommer ha en hel del kontakt med vår kunds lager och fabriker runt om i Europa är det viktigt att du behärskar svenska såväl som engelska utan problem. Har du tidigare arbetat mot danska och/eller finska kunder är det en stor fördel.

Erfarenhet av SAP ser vi också som meriterande.

Viktigt för tjänsten är:
- Sätt kunden i fokus
- Tidigare erfarenhet av kundservice och administration
- Kunna arbeta strukturerat och metodiskt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Kristoffer Löwdin via 073 684 75 33.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänstmedarbetare, kundservice, Orderhantering, SAP, Mölndal, Adecco, Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-15
Ange följande referens när du ansöker: ref-29650
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristoffer Löwdin

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4736503

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: