Kundtjänstmedarbetare till Bostadsförmedlingen
Stockholms stad, Kundservice / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kundservice i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Bostadsförmedlingen i Stockholm AB är en viktig marknadsplats för lediga hyresrätter i Stockholmsregionen. Vårt viktigaste mål är att öka inflödet av lägenheter och vårt fokus är att förenkla för den som söker bostad.
Varje dag förmedlar vi mer än 40 hyresrätter och varje år öppnar fler än 10 000 bostadssökande dörren till sitt nya hem. Det är den bostadssökande som själv söker och anmäler intresse för de lediga lägenheterna, som sedan förmedlas i ett transparent system efter kötidsordning.
Bostadsförmedlingen har 80 anställda och bolaget ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. Läs gärna mer på
www.bostad.stockholm.sePubliceringsdatum2015-07-17ArbetsuppgifterI rollen som medarbetare på kundservice är du ansiktet utåt för kunderna i bostadskön. Vi har som fokus att förenkla sökandet genom att ge rätt information och att sätta rätt förväntningar till de som står i bostadskön. Detta innebär att vara behjälplig med information och svara på frågor för att stödja kunderna i sökprocessen, ditt ansvar är att med lyhördhet och proaktivitet ge effektiv service med hög kvalitet. Tillsammans med övriga kollegor inom kundservice, hjälper du kunderna både via telefon, epost samt genom besök/kundmottagning. Bostadsförmedlingen i Stockholm erbjuder ett arbete där du bidrar till ökad kunskap om bostadsmarknaden i Stockholm och du ingår i en gemenskap med trevliga kollegor.
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Du har även tidigare erfarenhet från telekom, kundsupport eller annan branschnära verksamhet då en del av våra samtal och ärenden kan vara krävande. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av att få resultat- och kvalitetsuppföljning via samtalscoachning. För att trivas i tjänsten krävs också att du har en god samtalsteknik, lätt för att möta olika typer av människor och anpassa informationen till mottagaren. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, ytterligare språk som representeras av kommunens medborgare är mycket meriterande. Du har en hög datormognad, god administrativ förmåga och vi ser gärna att du även har tidigare erfarenheter från att kommunicera med kunder via sociala medier.
Som person är du öppen, professionell och drivs av att utvecklas och leverera inom din roll. Du har viljan att arbeta i ett team och hjälpa kollegor att uppnå bästa möjliga service är också en förutsättning för att trivas i tjänsten. Du ska även vara kvalitetsmedveten och serviceinriktad samt inneha förmågan att anpassa dig efter nya arbetssätt, rutiner och ändrade omständigheter. Vi tror också att du är trygg och stabil i ditt sätt och har en förmåga att sätta dig in i andra personers situation och perspektiv.
Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. . Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön .
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-04
Ange följande referens när du ansöker: A34498
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Brenner, Gruppchef Kundservice
lisa.brenner@bostad.stockholm.seKarolina Johansson, HR-konsult 08-50811727
karolina.hr.johansson@stockholm.seFöretagStockholms stad, Kundservice
AdressStockholms stad, Kundservice
Box 8317
10420 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 6 10420 Stockholm
Jobbnummer 2340971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.