Kundtjänstmedarbetare / Orderläggare
Engra Telecenter i Stockholm AB / Kundservicejobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Engra Telecenter i Stockholm AB i Upplands Väsby,
Sollentuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-06-24Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta med kundservice och orderläggning samt vara en del av vårt team. Tjänsten har planerad start under augustimånad, och vi kommer löpande att gå igenom urvalen av de ansökningar vi får in.
Som medarbetare på vår kundserviceavdelning kommer du att hjälpa och ge service till våra återkommande avtalskunder och deras användare. Du vägleder dem med deras vardagsproblem, ärenden och frågor och sköter den anslutande administrationen. Vanliga frågor kan röra leveranser, beställningar och support på produkter de har köpt, exempelvis smartphones.
Arbetet sker via telefon och e-post, och det ingår även en del administrativa uppgifter. Arbetstiderna är måndag till fredag från 08.00 till 17.00 med en timmes för lunch. I rollen som kundtjänstmedarbetare krävs det att du är lösningsorienterad, kommunikativ, utåtriktad och noggrann, samt att du har ett starkt fokus på service och gärna ett intresse för teknik.
Hos oss har du möjlighet att bidra med idéer och tankar så att vi tillsammans kan utvecklas framåt.
Dina arbetsuppgifterSom kundtjänstmedarbetare hos oss ansvarar du för att på ett trevligt och serviceinriktat sätt ta emot inkommande samtal och besvara e-post från våra befintliga och återkommande kunder. Du kommer att hantera en mängd olika typer av ärenden, från tekniska produktfrågor till abonnemangsrelaterade frågor, och ser till att varje ärende tas om hand, hanteras och att kunden får återkoppling. Dessutom ingår orderläggning från våra avtalskunder i dina dagliga arbetsuppgifter.
Vi arbetar inte med någon form av telemarketing.
ProfilVi söker dig som har god datavana och kunskaper i Officepaketet samt att du hanterar svenska och engelska obehindrat - både skriftligt och muntligt.
Kunskaper i affärssystemet Pyramid är ett krav.
Som person är du snabblärd och strävar alltid efter att göra ditt bästa, utan att nöja dig med halvdana lösningar. Du uppskattar både självständigt arbete och att ingå i ett team med eget ansvar. En stor del av arbetet sker via telefon och e-post, så du bör känna dig bekväm med dessa arbetsredskap.
B-körkort är en fördel men absolut inte ett krav.
Om företagetEngra grundades 1999 och är en helhetsleverantör inom telekom- och IT-branschen. Vi riktar oss till medelstora och stora privata företag, där vi agerar som samarbetspartner och leverantör. Vårt sortiment omfattar ett brett utbud av telekom- och IT-produkter.
Vi ingår i Ringup-kedjan, Sveriges ledande telekomkedja för företag. Varumärket Ringup ägs av Elon Group AB (publ), vilka också driver Elon-butikerna. Ringup-kedjan är etablerad på 50 orter i Sverige med över 200 medarbetare.
Restaurang och gym finns i fastigheten och det finns goda parkeringsmöjligheter.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-15
E-post:
jobb@engra.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundtjänstmedarbetare".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Engra Telecenter i Stockholm AB (org.nr 556572-7392),
https://www.engra.se/ Arbetsplats Engra Telecenter AB
Jobbnummer 8766007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.