Kundtjänstmedarbetare med ansvar för inköp till Algol Chemicals
Professionals Nord Rekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av inköp och vill fortsätta utvecklas inom området? I rollen som koordinerande kundtjänstmedarbetare hos Algol Chemicals erbjuds du en utvecklande roll där du får axla ansvar för planering och placering av inköp och leverera god service till såväl kunder som leverantörer. Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Algols Chemicals räkning en Customer Service Coordinator med ansvar för inköp. Du välkomnas till ett kundtjänstteam på idag sex personer, varav fyra arbetar på plats i Kvarntorp där du kommer axla huvudansvaret för inköp av Algols produkter. Du kommer få en gedigen introduktion på plats och ett team som finns där som stöttning under din upplärningsperiod, men det är minst lika viktigt att du tar ansvar för din egen utveckling och är orädd inför de uppgifter du ställs inför.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Algol Chemicals. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Algol Chemicals önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till
info@professionalsnord.seDu erbjuds
• En koordinerande roll och en rolig tjänst för dig som tycker om mycket eget ansvar
• En omväxlande vardag där du får arbeta i en bred och utvecklande roll
Publiceringsdatum2021-12-22Dina arbetsuppgifterI rollen som Customer Service Coordinator med ansvar för inköp hos Algol Chemicals kommer du spela en viktig roll för att säkra tillgängligheten av deras produkter. Du kommer ha ett huvudansvar för Inköp till Algols lager i Sverige, Norge och Danmark där du ansvarar för att planera och placera inköp av företagets produkter. Det innebär en tät dialog med Algols leverantörer såväl inom som utanför Europa. Vidare kommer du ha daglig kontakt med företagets kunder på den skandinaviska marknaden och transportörer. Du erbjuds en omväxlande vardag där du får vara med och bidra i hela processen, från det att en ny kund läggs upp i företagets system till ordermottagning, inköp av produkter till slutleverans.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Ta emot och registrera order
• Leveransplanering och uppföljning mot kund, våra leverantörer och lager.
• Logistik
• Huvudansvar för Inköp
• Hantera reklamationer både gentemot kund och leverantör
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av inköp, materialhantering, lagerplanering eller liknande. Du har en brinnande passion för att skapa goda affärsrelationer och nöjda kunder. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundsupport, orderhantering eller logistik. Vidare trivs du med att ha många kontaktytor och kan hantera många olika uppgifter parallellt. Du har goda kunskaper i Excel samt i svenska och engelska både i tal och skrift.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Customer Service Coordinator hos Algol Chemicals. Du är ansvarstagande, strukturerad och initiativtagande som person för att kunna koordinera och axla de uppgifter du ställs inför i det dagliga arbetet. Då du har daglig kontakt med såväl kunder som leverantörer och transportörer är du även serviceinriktad och har lätt för att skapa kontakt med människor.
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kvarntorp, Kumla
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Grundin
Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
info@pn.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagProfessionals Nord Rekrytering AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Professionals Nord Rekrytering AB (org.nr 556987-8399),
https://pn.se/ Kontakt Konsultchef
Emma Grundin
Jobbnummer 6205866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.