Kundtjänstmedarbetare Kundtjänst Digital

Posten Meddelande AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Posten Meddelande AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Posten Meddelande ABs Kundcenter bygger för framtiden och söker nu ytterligare kundtjänstmedarbetare/affärsrådgivare till enheten Kundtjänst Digital. Kundtjänst Digital startades upp hösten 2011 i syftet att möta våra kunder i nya kanaler och vägleda kunderna i Postens nya digitala tjänster. Nu kommer vi att utöka uppdraget med affärsnära och servicedifferentierat kundmöte för att möta framtidens krav. Enheten är första linjens support för digitala tjänster och social media och har ett försäljningsuppdrag och ett stort fokus på ökad kundupplevelse. I den digitala kundtjänsten arbetar vi proaktivt med kundkontakter via flera olika kanaler.

Mångfald är en naturlig del av PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Vad innebär arbetet?
Arbetet innebär både muntlig som skriftlig kommunikation och att bemöta kunderna med högsta möjliga service. I arbetet ingår även merförsäljning samt att genom intresse och behovsanalys hitta nya affärer på inkommande ärenden.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har bra språkliga kunskaper (mycket bra i muntlig /skriftlig framställning på svenska och engelska) samt är en god kommunikatör.

Har eftergymnasial utbildning, gärna inom media och kommunikation eller liknande.

Har goda säljkunskaper och vana vid att skapa merförsäljning vid kundkontakter.

Hög IT-mognad (kunskap om tekniker, plattformar, operativsystem).

Är en van användare av internet, mobila tjänster och sociala medier/nätverk.

Det är mycket meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet från digital kundtjänst.

Som person vill vi att du är positiv och utåtriktad med en serviceinriktning utöver det vanliga. Du är målinriktad och självgående med hög social kompetens. Självklart är du lösningsorienterad och tålmodig i kundbemötandet samt har en god förmåga att hantera många ärenden samtidigt.

Merförsäljning är en naturlig del av arbetet, så vi vill att du har säljande egenskaper och förstår nyttan av att marknadsföra Postens tjänster till befintliga kunder.

Självklart vill vi att du är van användare av sociala medier, samt att du har intresse för den typen av medier och nätverk.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.

Publiceringsdatum
2013-03-28

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Posten Meddelande AB med Proffice Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Lindqvist 0733-570084 eller anna.lindqvist@proffice.se

För fackliga kontaktpersoner se www.postnord.se/fackliga

Sök arbetet via www.postnord.se/jobb

Posten Meddelande AB erbjuder lösningar för distribution av brev, paket, reklam och tidningar, ofta i kombination med digitala tjänster. Posten Meddelande AB har cirka 25 000 medarbetare och är en del av PostNord AB. www.postnord.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Posten Meddelande AB

Adress
Posten Meddelande AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm

Jobbnummer
1507975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Posten Meddelande AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Posten Meddelande AB: