Kundtjänstmedarbetare

Lidl Sverige KB / Butikssäljarjobb / Solna
2011-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2017-07-12) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 160 butiker runt om i Sverige.

Publiceringsdatum
2011-12-22

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kundtjänst på vårt huvudkontor i Solna.
Det dagliga arbetet består främst av att ta emot, bearbeta, besvara och följa upp kundtjänstärenden via telefon, post samt e-post. Detta medför att du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder, butikspersonal samt öviga avdelningar inom företaget.
Då kundtjänstavdelningen ingår i samma avdelning som receptionen, kan det även ingå i dina arbetsuppgifter att behöva täcka upp för receptionen. Vidare kommer du att sammanställa interna rapporter kring kundtjänstärenden och rapporter från vår revisionsavdelning till revisionschefen.

Profil
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande och vi ser gärna att du har ett par års butikserfarenhet.
Som person är du noggrann, ordningssam och har förmågan att prioritera. Du ska kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du tycker om när det är mycket att göra. Då samtalen ibland kan vara krävande och belastningen på vår kundtjänsttelefon under vissa tider är hög, behöver du vara stresstålig och tycka om att hjälpa kunder. Vi förutsätter att du är en glad person som tycker om att sätta kunden i fokus.
Du har en god datavana och behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du även kan kommunicera i tal och skrift på engelska.
Vi erbjuder
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på deltid t.o.m. augusti 2012 och med tillträde enligt överenskommelse.
Som anställd på Lidl omfattas du av Kollektivavtal för tjänstemän.
Vi erbjuder ett utmanande men samtidigt krävande arbete. Du som kan omsätta ambitioner och engagemang till handfasta resultat har goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.
Är du vår nästa kundtjänstmedarbetare?
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida www.lidl.se. Gå in på vår hemsida och klicka på "Jobb". Klicka på önskad tjänst och sök via länken "Sök jobb online" som du hittar längst ner i annonsen. Där fyller du i formuläret och bifogar ditt CV och ditt personliga brev i pdf- eller word-format. Du får gärna även bifoga ett foto. Kopior på betyg och liknande tar du med till en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag är den 2 januari 2012.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-5555 7000. Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB

Jobbnummer
1112771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: