Kundtjänstmedarbetare
Travelocity Nordic / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Travelocity Nordic i Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige 1 tjänst.
Talar du ett nordiskt språk och vill arbeta med kundservice i resebranschen? Upplever du dig själv som en problemlösare? Beskriver dina tidigare arbetsgivare dig som en kundfokuserad team player? Anser dina vänner att du alltid har ett leende på läpparna? Då är det dig vi söker.
Travelocity Nordic söker en medarbetare till vårt kontor i Kista.
Travelocity Nordic är en av världens ledande internetresebyråer. Travelocity Nordic äger varumärkerna; Resfeber/Reisefeber/Rejsefeber/Boxoffice/Ticket Service/ARTE Udland/holiday autos och lastminute.com.
Arbetet innebär att boka flyg, hotell, bilar och evenemang till våra kunder. Besvara kundförfrågningar och hjälpa våra kunder med diverse frågor via telefon, fax och e-mail på ett säljande, professionellt, vänligt, personligt och serviceinriktat sätt. Vi är 30 personer på vår kundtjänstavdelning och totalt arbetar 80 personer inom företaget i Norden.
Du är våra kunders första bemötande. Det är därför viktigt att du är en glad, positiv person med tålamod. Du tycker om att prata med nya människor och förstår vikten av att förklara saker på ett pedagogiskt sätt och vill alltid göra ditt bästa. Vi ser gärna att du är en problemlösare som trivs med att samarbeta och har ett trevligt sätt i kontakten med andra. Du är resultat inriktad, ansvarstagande, noggrann och har en fin känsla för service. Vi vill att du talar ett eller flera av följande språk; svenska, danska, norska eller finska, utan några språkliga begränsningar samt behärskar språken i skrift. Mycket goda förutsättningar i engelska är en förutsättning då vi internt samt med våra leverantörer använder engelska dagligen.
Med vår erfarenhet så vet vi att en av framgångsfaktorerna i en medarbetares personlighet på en kundtjänstavdelnig är att man är lösningsorienterad, trivs att arbeta i team och har förmågan att prioritera under tidspress. Stämmer egenskaperna in på dig, så skicka in en ansökan!
Följande egenskaper är meriterande:
• Tidigare erfarenhet av kundtjänst, telemarketing eller liknande.
• Erfarenhet från resebranschen.
• Övriga språkkunskaper är en fördel, då vi har kontakt med leverantörer världen över.
• Destinationskunskaper och kunskaper om branschen.
• GDS erfarenheter.
Vi erbjuder:
Ett företag som satsar framåt.
Ett spännande, roligt och omväxlande arbete i ett företag med härlig stämning, där du får arbeta med många olika produkter.
Löpande intern utbildning på våra olika varumärken.
Gemenskap i ett sammansvetsat team.
Lön efter kvalifikationer.
Kollektivavtal.
Skicka in din ansökan samt din meritförteckning till oss. Uttagning sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Meddela i din ansökan när du kan börja.
Skicka ansökan senast 18/9 2011 till
jessica.kanneback@travelocitynordic.com . Vi tar endast emot ansökningar via e-post.
Gå gärna in och titta på vår hemsidor:
www.holidayautos.se, www.holidayautos.dk, www.holidayautos.no, www.boxoffice.se, www.ticketservice.no, www.arteudland.dk, www.resfeber.se, www.rejsefeber.dk, www.reisefeber.no och
www.lastminute.comPubliceringsdatum2011-08-26Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-18
Ange följande referens när du ansöker: Kundtjänstmedarbetare
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jessica.kanneback@travelocitynordic.comKontaktSören Nielsen, Teamleader,
soren.nielsen@travelocitynordic.comJessica Kannebäck, Supplier support manager, 0703006304,
jessica.kanneback@travelocitynordic.comFöretagTravelocity Nordic
AdressTravelocity Nordic
16440 Kista
KontorsadressTorshamnsgatan 39
Kista
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-5057 8700
Faxnummer: 08-50578701
E-postadress:
jessica.kanneback@travelocitynordic.com Jobbnummer 1013580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.