Kundtjänsthandläggare
Skövde kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, IT-avdelningen i Skövde IT-avdelningen, som består av 35 medarbetare, har det övergripande ansvaret för IT-verksamheten i Skövde kommun. För IT-avdelningen innebär det två huvuduppdrag:
Vi förvaltar och utvecklar kommunens IT-plattform vilket innefattar installation och drift av kommunikationsnät, servrar, datorer och övrig IT-utrustning. Vi har även ansvar för telefoni inom kommunen.
En annan viktig uppgift är att stödja förvaltningarna i deras verksamhetsutveckling.
IT-avdelningen erbjuder moderna IT-tjänster till övriga verksamheter i kommunen. Exempel på sådana tjänster är flexibla IT-arbetsplatser, mobila lösningar i form av trådlösa nät och fjärrarbetsplatser samt drift, support och utveckling av system.
Publiceringsdatum2014-01-08ArbetsuppgifterSom kundtjänsthandläggare kommer du att jobba i både HelpDesk och den externa kundtjänsten. I HelpDesk jobbar du med att supportera våra IT-användare med dagliga problem. Arbetet innebär felsökning, installationer, användar- och datoradministration samt programsupport. I vår externa kundtjänst handlar det om att hantera beställningar inom telefoni och självklart serva kunderna genom vår reception och telefonväxel. Du kommer ha kontakt med såväl interna användare som medborgare. Telefonen och ärendehanteringssystemet är dina vardagliga redskap för att hjälpa kunderna.
KvalifikationerVi söker dig som har fokus på kundbehov och kundtillfredsställelse, har stort intresse och förståelse för kunden och kollegor i din omgivning. Du har lätt för att sätta dig in olika organisationer och verksamheter och gör allt för att hjälpa dem på bästa sätt.
Du vill växa och utveckling är viktigt för dig. Du är beredd på att ta större ansvar och därmed få möjlighet till inflytande och påverkan i ditt dagliga jobb. Att kommunicera på ett pedagogiskt sätt via telefon/dator eller annat tekniskt hjälpmedel är något du trivs med och brinner för.
Du har relevant yrkesutbildning eller högskoleutbildning.Eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Minst 2 års erfarenhet av IT-service ur ett användarperspektiv är ett krav. Du talar och skriver svenska flytande och god engelska i tal och skrift. Du har jobbat i Microsoft Office och är väl förtrogen med dess program. Att jobba i ärendehanteringssystem och processinriktat arbetsätt så som ITIL är en självklarhet för dig.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-22
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A363059
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMelker Härnälv, IT-Supportchef 0500-49 36 16
FöretagSkövde kommun, IT-avdelningen
AdressSkövde kommun, IT-avdelningen
IT-avdelningen
54183 Skövde
Jobbnummer 1742892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.