Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundbyberg
2011-08-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2015-04-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Referens: 053749-2011
Försäkringskassan söker
Kundtjänsthandläggare
Vi söker dig som är engagerad, sätter service och bemötande i fokus och vill göra verklig skillnad för våra kunder! Kundcenter är Försäkringskassans center för telefoni, e-post, chatt och fax och vi besvarar varje vecka cirka 150 000 samtal från hela Sverige. Vi strävar efter att utveckla nya kontaktytor för våra kunder.
Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Sundbyberg och Sundsvall. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lättare att komma i kontakt med och fler ärenden kan lösas direkt. Vi ger information, uppgift om status i ärenden, stöd vid ansökan eller självbetjäning och handlägger också vissa ärenden direkt. Kundcenter för partners finns i Åmål och Göteborg. Partner till Försäkringskassan är arbetsgivare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter med flera.
Placering Kundcenter för privatpersoner i Sundbyberg
Arbetsuppgifter och ansvar
Som kundtjänsthandläggare vägleder du våra kunder både inom och utanför Försäkringskassan. Du ger allmän och kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och våra självbetjäningstjänster. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning och verkställer beslutet. Huvuddelen av din arbetstid hjälper du våra kunder via telefon. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. En viktig uppgift som kundtjänsthandläggare är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter i socialförsäkringen samt att medverka till att stärka kundens förtroende för Försäkringskassan såväl som socialförsäkringen.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-08-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande  
• är mycket serviceinriktad och har förmåga att sätta kunden i fokus
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift
• är flexibel och stabil
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har god IT-kunskap (t.ex. mail och chatt)
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska samt har något av följande språk som modersmål: spanska, somaliska, franska.Det är meriterande om du
• har erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller annat större företag
• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning
• har kunskap om socialförsäkringen Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vid behov tillämpas provanställning. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nadia Dala tfn 010-114 33 53. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sofia Gustafsson tfn 010-116 15 88. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK José Cabral tfn 010-114 03 88, för SACO Camille Lubecka tfn 010-114 03 13 och för SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 053749-2011 senast den 2 september 2011. Skicka gärna in ansökan tidigare då dessa läses fortlöpande. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1007996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: