Kundtjänstansvarig till fintech-startup

Tessin Nordic AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tessin Nordic AB i Stockholm

Tessin, Skandinaviens största crowdfunding-plattform för fastigheter, söker nu en relationsbyggande kundtjänstansvarig som brinner för att ge professionell service och förstår värdet av en proaktiv och kundfokuserad kundtjänst. Du har en känsla för vad bra service är och du ska triggas av tanken att vara med och bygga en servicekultur i världsklass.

Tessin består ett ungt men erfaret team som drivs av att förändra och att vända upp och ner på finans- och fastighetsbranschen. Bara de senaste åren har ny teknik revolutionerat de flesta branscher. Vem letar idag efter lägenheter i tidningsannonser eller vem ringer sin aktiemäklare för att lägga en order? Nu står fastighetsbranschen på tur.

Bolaget är riskkapitalfinansierat och stärker nu teamet med nya förmågor för att hinna med vår ambitiösa tillväxtplan.

Vem söker vi?

Du är en nyfiken och driven person som tar egna initiativ och kan arbeta självständigt. Vi ser att du har 3-5 års arbetslivserfarenhet i en liknande roll. Viktigast är att du är genuint intresserad av att bygga långsiktiga relationer med våra användare och alltid gör det där lilla extra för att få kunden nöjd.

Att kunna uttrycka sig effektivt i tal och skrift på svenska och engelska är helt grundläggande, och telefon kommer vara ditt viktigaste arbetsredskap. Erfarenhet från finansbranschen är meriterande.

Vårt team är litet och det är viktigt att du vågar skapa din egen roll och bygger strukturen som behövs. Hierarki, strikta regler och titlar finns inte i vårt DNA. Det du säger betyder något och skapar avtryck.

I rollen kommer du bland annat att:

• Ringa och introducera nya användare på plattformen
• Hålla löpande telefon- och mailkontakt med befintliga användare
• Utveckla en personlig användarupplevelse som skapar en WOW-känsla
• Hantera, administrera och följa upp användarnas investeringar
• Svara på inkommande kundtjänstsamtal och mail samt ansvara för att användarens problem/frågeställning alltid blir löst och uppföljt

Ansökningar utvärderas löpande och tillträde sker omgående. Placering är på Tessins kontor i Stockholm med utsikt över Kungsträdgården. Anställningen är en heltidstjänst och inkluderar ett generöst friskvårdsbidrag.

Något för dig?

Maila din ansökan till jobb@tessin.se omgående. Bifoga CV och författa några rader där du beskriver hur du på något sätt levererat service utöver det vanliga.

För frågor om tjänsten, kontakta vår vd Jonas Björkman på jonas@tessin.se .

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-09-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-09
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@tessin.se

Företag
Tessin Nordic AB

Adress
Tessin Nordic AB
Box 3627
10359 Stockholm

Kontorsadress
Jakobs Torg 3
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: jobb@tessin.se

Jobbnummer
2422906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tessin Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tessin Nordic AB: