Kundtjänst / Servicekoordinator / Supportmedarbetare till Miele
Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2020-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänst / Servicekoordinator / Supportmedarbetare till Miele" (publicerad 2021-04-09) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2020-01-29FöretagetMiele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 19 500 anställda. Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik. "Immer Besser", fritt översatt "Alltid bättre", speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre. Miele AB är koncernens dotterbolag i Sverige med ca 115 medarbetare.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Kundtjänstmedarbetare på Mieles Contact Center hanterar du inkommande ärenden via telefon och mail från konsumenter och återförsäljare, även kallade "slutförbrukare". Din främsta arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kund gällande felanmälningar och andra serviceärenden där du bemöter kunden samt supporterar dem med användarfrågor. I rollen svarar du även för frågor gällande användarhandledning, kundupplysning, reservdelar, beställningar och returer. Du ansvarar enskilt för dina ärenden men kommer i vissa fall att samspela med övriga avdelningar. Inför start får du en gedigen introduktion inom Mieles produktutbud, tjänstekatalog och övriga avdelningar på företaget.
Rollen passar dig som tycker om att göra självständiga bedömningar av varje ärendes prioriteringsbehov och trivs med att ta ett stort eget ansvar. Du ingår i ett team där ni tillsammans arbetar för att skapa nöjda kunder i varje ärende.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av service eller kundsupport
• God datorvan, meriterande med erfarenhet inom SAP
• Tekniskt intresse
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
Som person tror vi att du har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar kopplat till de ärenden som inkommer. Därtill strävar du efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt och kan lösa frågor utan givna svar. Du är positiv, utåtriktad och tycker om att ta egna initiativ i kunddialogen. Struktur och ordning är något som faller dig naturligt, likväl är du kvalitetsmedveten i samtal med konsumenter och återförsäljare. Slutligen ser vi gärna att du är kommunikativ och en teamspelare som tillsammans med dina kollegor tar ansvar för Mieles varumärke.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Stockholm, omgående
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5067726
Observera att sista ansökningsdag har passerat.