Kundtjänst / Servicekoordinator / Supportmedarbetare till Miele

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-04-09

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tillsvidare. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Miele. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 19 500 anställda. Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik. "Immer Besser", fritt översatt "Alltid bättre", speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre. Miele AB är koncernens dotterbolag i Sverige med ca 115 medarbetare.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare på Mieles Contact Center hanterar du inkommande ärenden via telefon och mail från konsumenter och återförsäljare, även kallade "slutförbrukare". Din främsta arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kund gällande felanmälningar och andra serviceärenden där du bemöter kunden samt supporterar dem med användarfrågor. I rollen svarar du även för frågor gällande användarhandledning, kundupplysning, reservdelar, beställningar och returer. Du ansvarar enskilt för dina ärenden men kommer i vissa fall att samspela med övriga avdelningar. Inför start får du en gedigen introduktion inom Mieles produktutbud, tjänstekatalog och övriga avdelningar på företaget.

Rollen passar dig som tycker om att göra självständiga bedömningar av varje ärendes prioriteringsbehov och trivs med att ta ett stort eget ansvar. Du ingår i ett team där ni tillsammans arbetar för att skapa nöjda kunder i varje ärende.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av service eller kundsupport
• God datorvan, meriterande med erfarenhet inom SAP
• Tekniskt intresse
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska

Som person tror vi att du har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar kopplat till de ärenden som inkommer. Därtill strävar du efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt och kan lösa frågor utan givna svar. Du är positiv, utåtriktad och tycker om att ta egna initiativ i kunddialogen. Struktur och ordning är något som faller dig naturligt, likväl är du kvalitetsmedveten i samtal med konsumenter och återförsäljare. Slutligen ser vi gärna att du är kommunikativ och en teamspelare som tillsammans med dina kollegor tar ansvar för Mieles varumärke.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Stockholm, omgående

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5680725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: