Kundtjänst / kundservice / koordinator till Sergel

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänst / kundservice / koordinator till Sergel" (publicerad 2022-05-24) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-05-18

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sergel.

Om företaget
Sergel är en ledande leverantör inom kredithanteringstjänster i Norden och har ca 400 medarbetare fördelat i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Sergel är specialiserade inom Bank & Finans samt Telekom och har idag en marknadsledande spetskompetens inom båda dessa områden. Bolaget arbetar inom flera delar av kreditkedjan och erbjuder tjänster som kreditscoring, inkassohantering samt kommunikations- och meddelandelösningar.

För Sergel var 2021 ett oerhört starkt år där bolaget växte kraftigt. Nu är det dags för nästa nivå, där Sergel söker dig som vill vara med och utmana inkassobranschen med nya lösningar och synsätt på rådgivning.

Som bolag avser dem att skapa en positiv dialog kring skuldtyngda personers möjligheter och situationer. Sergel är ett värderingsstyrt företag som bryr sig om människorna dem möter. Hos dem möts du av en arbetsplats som präglas av personlighet, professionalism och engagemang. Här blir du en del av ett snabbrörligt team där du erbjuds möjlighet att växa och samtidigt som du gör skillnad för andra människor!

Du kommer att erbjudas en introduktion under fyra veckor för att skapa en förståelse för inkassoprocessen, Sergels arbetssätt och affärssystem. Du arbetar tillsammans med andra i ett team som värdesätter samarbete och präglas av att man har roligt på jobbet.


Dina arbetsuppgifter
Att hjälpa personer att bli skuldfria är det viktigaste Sergel gör och hos dem kommer du få en central roll i att göra just det. Du kommer ansvara för att hantera och administrera inkommande betalningsärenden via telefon och system. Din främsta uppgift är att hitta rätt betalningslösning tillsammans med kunden och hjälpa kunden att bli skuldfri. Du anpassar upplägg efter människors betalningsförmåga med målet att bidra till en stabil och hållbar ekonomisk lösning. Du administrerar sedan ärendena i de olika affärssystemen. Ditt arbete följs upp kontinuerligt inom olika fokusområden i syfte att ständigt utveckla dig i rollen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant arbetslivserfarenhet inom service, exempelvis kundtjänst, handläggning, administration eller liknande
• God telefon, dator-och systemvana är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet inom inkasso-, bank eller finansbranschen är meriterande

För att lyckas i rollen tror vi att du som person är lösningsorienterad och tycker om att hjälpa andra människor med att lösa problem. Du arbetar med ett tydligt resultatfokus och har en god kommunikativ förmåga där du snabbt tar till dig ny kunskap och är lyhörd för din omgivning. Vidare är du en person som är van att driva ditt eget arbete framåt på ett självständigt och strukturerat sätt samtidigt som du trivs med att arbeta i team. Vi tror även att du är en driven och initiativrik person som tycker om att komma med förbättringsförslag. Du är serviceinriktad och bemöter alltid kunder på ett vänligt och professionellt sätt.

Övrig information:

Start: 13:e juni
Plats: Adolf Fredriks Kyrkogata, Stockholm
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: rådgivning, rådgivare, kundtjänst, kundservice, kundbemötande, kunder, kund, Debt Collection Agent, inkasso, inkassohandläggare, betalningsärenden, finansiell rådgivning, ekonomi, affärssystem, administration, handläggning, kredit, kundtjänstmedarbetare, support, reskontra, inkassoärenden, bevakning, bevakningshandläggare, Stockholm, service, heltid, customer care agent, kundsupport, hötorget, city, Sergel, Sergel kredittjänster

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Emma Fredriksson
emma.fredriksson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6659252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: