Kundtjänst/Administratör

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vi söker två medarbetare till vår blivande kundtjänst och administration till vår verksamhet i Berg och Härjedalens kommuner. Vi letar efter dig som vill arbeta proffsigt med serviceinriktad och förtroendeingivande myndighetsutövning och värdskap samt vara med på vår resa mot att bli Sveriges bästa miljö- och byggavdelning!

Publiceringsdatum
2020-12-23

Dina arbetsuppgifter
Kommunerna Berg och Härjedalen har en gemensam miljö- och byggavdelning och miljö- och byggnämnd. Sammanlagt är vi cirka 50 medarbetare som arbetar med frågor inom miljö, livs, alkohol, bygg, plan och GIS/mät. Av dessa arbetar i dagsläget fyra som administratör, varav en nu valt att sluta. På grund av detta behöver vi utöka gänget med ytterligare en administratör, inför våra planer om att inrätta en kundtjänst.

I rollen som administratör verkar du för serviceinriktad och förtroendeingivande myndighetsutövning på Miljö- och bygg i Berg och Härjedalens kommuner. Du kommer att arbeta inom ett brett verksamhetsfält, med två huvuduppgifter: hjälpa våra externa kunder med information och kunskap i deras ärenden, samt bistå våra inspektörer inom områdena bygg, plan, miljö, livsmedel och hälsa. Arbetet sker tillsammans med våra handläggare, samt nuvarande administratörer. Du planerar, strukturerar och genomför din arbetsvardag på ett självständigt sätt. En stor del av arbetet sker genom externa kontakter, främst via telefon, mejl och e-tjänster. Diarieföring, delgivning, utskick, register/statistik och arkivering ingår också. Kontoret använder ärendehanteringsprogrammen Ecos, ByggR, AlcT, Evolution och Netpublicator. MyCarta är vårt kartverktyg. All hantering av ärenden sker digital.

Våra kontor finns på orterna Funäsdalen, Hede, Vemdalen, Sveg och Svenstavik. Då kontoren ligger relativt långt från varandra utförs stora delar av arbetet via Zoom, Teams och andra kommunikationsverktyg.

Kvalifikationer
Fullgjord gymnasieutbildning är ett krav. För en av de två tjänsterna är det även ett krav att du har högskoleutbildning inom ekonomi, personaladministration eller förvaltningsjuridik. Erfarenhet från arbete inom service och värdskap är nödvändigt för båda tjänsterna. Erfarenhet inom administrativt arbete, ärendehantering och arkivfrågor på myndighetsnivå är också välkommet. Vi ser även att du har god vana av arbete med dator- och andra IT-verktyg, samt har lätt för att skriva korrekt och begripligt.

Både Berg och Härjedalen är samiska förvaltningskommuner och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Dina personliga egenskaper
Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med andra människor måste du vara utåtriktad och ha lätt för att samarbeta. Vidare behöver du ha hög kommunikativ förmåga, samt god förmåga att självständigt planera, strukturera och genomföra ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet, utifrån dessa egenskaper.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en inspirerande miljö där du kommer att arbeta nära kollegor, verksamhetsutövare samt politiker i en expansiv fjällmiljö. Möjlighet finns för visst distansarbete, semesterväxling och pensionsväxling. Vi har även en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden.

Tillträde enligt överenskommelse. Urval och kallelse till intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.

Varmt välkommen med din ansökan till oss på Miljö- och byggavdelningen i Berg och Härjedalen!

Kontaktinformation
Cilla Gauffin, Chef Miljö- och byggnadsavdelningen, 0687-165 10, cilla.gauffin@berg.se

Eli Larsdotter-Brynhildsvoll, Biträdande miljö- och byggchef, (+46) 0687-165 51, eli.larsdotter@berg.se

Annika Nilsson, Adminstratör, (+46) 0687-165 06, annika.nilsson@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Vallmovägen 6 C

845 21 Svenstavik

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4325921650".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bergs kommun (org.nr 212000-2502), http://www.berg.se

Jobbnummer
5504248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: