Kundsupport till Däckia

Wise Professionals AB / Butikssäljarjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Täby, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna, Solna eller i hela Sverige

Däckia AB är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. I kedjan ingår 86 Däckiaverkstäder och 65 samarbetspartners över hela landet. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken för allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror. I Bollnäs finns även en regummeringsanläggning, med ett eget unikt regummeringssystem kallat Unicircle. Företaget har också ett dotterbolag i Karlstad, Interwheel för kompletta hjul. Däckia AB ägs sedan juni 2012 av Pirelli. De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet, tillväxt och utvecklingsprojekt inom flera områden. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners. Under 2011 omsatte bolaget knappt 900 miljoner kronor och sysselsatte närmare 400 personer.

Kundsupport till Däckia
Nu söker vi en person till Däckias kundsupport, med inriktning på ordermottagning och säljstöd. Kundsupportmedarbetare på Däckia svarar inte bara på frågor - de bygger relationer och är en mycket viktig del av verksamheten!

Den fartfyllda miljön på kundsupport innebär att ingen dag är den andra lik. Du ser till att kunderna alltid känner sig väl bemötta och hörda och bidrar till att Däckia blir det självklara valet av leverantör för våra kunder. Du får en bred och varierande roll, där du drar nytta av ditt intresse för hög kundservice.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

•  First line support till kunder och verkstäder via telefon, mail och affärssystem
•  Kundadministrativa arbetsuppgifter med mål att tillsammans med säljarna skapa och hantera bra kundlösningar
•  Säljstöd
•  Kreditbedömning
•  Varuförsörjning via centrallager till våra egna verkstäder

Publiceringsdatum
2013-08-29

Profil
•  Några års erfarenhet från kundsupport
   eller
  Teknisk bakgrund inom fordons- eller däcksbranschen med kundkontakt

•  Erfarenhet av arbete i affärssystem eller system för ärendehantering

•  Goda kunskaper i MS Office, framför allt i MS Excel

Du sätter alltid kunden i första rummet och brinner för service. Du är energisk och fokuserad och gillar att ha många parallella arbetsuppgifter. Vidare är du en glad och positiv person och självklart är det en fördel om du delar vårt starka intresse när det gäller bilar. Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder:
Ett roligt och utmanade jobb i trevlig miljö i ett välstrukturerat och tryggt företag. På Däckia finns mjuka värderingar och företaget välkomnar engagemang, och nya idéer. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är placerad på Däckias huvudkontor i Täby.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Kristofer Zidén på tfn 08-400 293 21. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt dock senast 2013-09-15.  Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals AB - kvalificerad bemanning och rekrytering - http://www.wise.se/ - Stockholm - Göteborg - Malmö - växel 08-555 29000

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1639118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: