Kundsupport / Ekonomisupport / kundservice / kundtjänst till SG

Bravura / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-08-01

Företaget
SG Finans AS är ett av Skandinaviens ledande finansieringsföretag inom equipment leasing. Företagets produkter marknadsförs under varumärket Societe Generale Equipment Finance. SG Finans är en del av Societe Generale Equipment Finance inom den franska koncernen Societe Generale Group, som är en av Europas största finanskoncerner. SG Finans har en stark lokal förankring med över 50 års historia och 22 kontor fördelade i Norge, Sverige och Danmark. Huvudkontor för verksamheten i Skandinavien är i Oslo. Företaget har ett förvaltningskapital på omkring 32 miljarder norska kronor och 360 duktiga medarbetare, som gör allt för att ge våra kunder och samarbetspartner goda lösningar för deras verksamhet.

På kontoret råder god stämning med högt i tak och möjlighet att påverka. Här värdesätts kreativa idéer och du tillåts vara delaktig och engagera dig i effektivisering- och framtidsprojekt. SG Finans expanderar och tar ständigt nya marknadsdelar i Sverige. Till sin kundsupport bestående av fyra personer söker de nu en ny medarbetare som vill vara med på tillväxtresan.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundsupport kommer du arbeta i en kombinerad roll med både support och ekonomirelaterade uppgifter. Kundsupporten är en viktig del i företaget och ansvarar för alla löpande avtal, från att de startar tills de löper ut. Det innebär varierande arbetsuppgifter med höga krav på administrativa färdigheter och flexibilitet. De tar emot ca. 1000 mail respektive samtal per månad, varför det är av vikt att vara stresstålig och positiv för att alltid försöka överträffa kundens förväntningar. Du kommer att arbeta mot uppsatta mål och rapporterar till ansvarig för kundsupporten.

Du kommer att hantera:

• Registrera inkommande inbetalningar från kunder och göra månatliga kontoavstämningar av bankkonton.
• Genomföra fakturering och kravkörning av påminnelse samt inkassokrav.
• Beräkna lösenpriser på befintliga avtal.
• Hantera befintliga avtal, beräkna lösenpriser, administrera överlåtelseförfrågningar och omregistrering av registreringsbara fordon.
• Hjälpa kunder med skade- och försäkringsärenden.
• Hantera autogiroförfrågningar.
• Adressändringar samt märkning av referenser på fakturor.
• Besvara inkommande samtal och kommunicera med kunder och leverantörer via mail/post.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi meriterande
• Erfarenhet från en servicerelaterad roll, meriterande om du har arbetat ekonomirelaterat
• God dator- och telefonvana
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska
• Grundläggande kunskaper i bokföring är meriterande
• Meriterande med grundläggande juridisk förståelse för hur de olika avtalstyperna leasing, avbetalning och hyra skiljer sig åt och vilka följder det har
• Erfarenhet från finansbranschen är meriterande
• Meriterande med enklare kunskaper om penningtvätt och associationsrätt

SG Finans söker en serviceinriktad person som trivs med att ge support till andra. Som medarbetare har du ett intresse av att utvecklas och kommer gärna med förslag på förbättring och effektivisering. Då du kommer att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter är det av stor relevans att du är noggrann till sättet. Du lägger inte saker på hög, utan arbetar strukturerat för att möta dina mål och få nöja kunder. Vidare är du en flexibel person som gärna rycker in där det behövs. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till examen/uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Ansvarig rekryterare Kajza Zellman Sjööblom på Bravura mail: kajza.zellman.sjooblom@bravura.se

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, kundsupport, kundservice, nyexad, nyexaminerad, ekonom, ekonomi, Excel, bokföring, leasing, finans, finansbranschen

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajza Zellman Sjööblom kajza.zellman.sjooblom@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3622683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: