Kundservicemedarebetare till Sibelco

PSPartner / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Founded in 1872 in Belgium, Sibelco has grown into a truly multinational business, today operating over 200 operational sites in 42 countries, with a team of around 10,500 people generating revenues of around EUR 3 billion. As a leading provider of industrial minerals we transform natural raw materials into quality products that bring value to customers across a wide range of industries.

The Swedish organisation, with approx. 85 employees, have operations in Västerås, Forshammar, Baskarp and Lödöse, and Head Office in Mölndal.

For more information about Sibelco, visit www.sibelco.eu


Till vår Customer Service-avdelning söker vi nu en engagerad medarbetare som sätter kunden i första rummet!

Publiceringsdatum
2017-10-06

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av komplex orderhantering med stor del export samt att ge service åt våra kunder. I tjänsten ingår logistikadministration såsom viss bokning av frakter för sjöfrakt och landtransporter, samt att utställa exportdokumentation. Vidare kommer du att arbeta med säljstöd såsom offerthantering och registrering i CRM-system. Att hålla aktuella priser uppdaterade i vårt affärs-system är också en del av dina arbetsuppgifter.

Vi vill att du är ansvarstagande och "äger" din order tills den är inlagd, uppföljd och klar.

Du kommer att ha kontakter via mail och telefon med våra kunder och anläggningar, framför allt på den svenska och norska marknaden. Du kommer att rapportera till chefen för Customer Service som också sitter på kontoret i Mölndal.

Kvalifikationer och egenskaper

Du är utåtriktad och positiv med god kommunikativ förmåga och framförallt en teamspelare. Som person är du driven, självständig och fokuserad med ett stort engagemang för ditt arbete.

Du har erfarenhet av att arbeta med kundservice och arbetsuppgifter så som orderhantering, frakter, export samt tulldokument och annan formalia. Det är viktigt att du har god IT-vana och sinne för siffror. Du har också god insikt i vad olika leveransvillkor innebär.

Du är en strukturerad och noggrann person som trivs med problemlösning och är service-minded. Du gillar att jobba i högt tempo och klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt. Din engelska är mycket god och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är van vid internationella kontakter. Kunskaper i norska är meriterande samt om du arbetat med affärssystemet Movex/M3.

Tjänsten

Tjänsten skall tillsättas omgående och är ett vikariat på ett år med stor chans till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 8:00-16:25.

Så ansöker du
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby lena.wadenby@pspartner.se eller Sara Pettersson sara.pettersson@pspartner.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 18

Jobbnummer
3738271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: