Kundservicemedarbetare till Skånetrafikens kundservice i Lund
Region Skåne, Skånetrafiken / Kundservicejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Hässleholm,
Kristianstad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Söker du efter en ny utmaning och har stort intresse för service och kundbemötande? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med härliga kollegor, fin sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara resevalet för alla skåningar. I ditt arbete på Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än enbart resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalité. Som kundservicemedarbetare hos oss på Skånetrafiken är du placerad i våra lokaler vid centralstationen i Lund där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer. På Skånetrafikens Kundservice möter vi våra kunder över disk, i telefon samt i våra digitala kanaler.
Se gärna vår film och upplev hur människor och platser binds samman varje dag.
https://www.youtube.com/watch?v=fU7KTTGHYjg Publiceringsdatum2024-03-07ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter som timtidsanställd består av att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. Du hjälper även kunder i digitala kanaler, så som Skånetrafikens applikation och hemsida. Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant och ambassadör ut mot våra kunder.
Idag är vi nio anställda på enheten i Lund och vi söker nu nya kollegor. Vi är en trygg och sammansvetsad arbetsgrupp med ett bra samarbete. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass - varje dag. Ditt bemötande är välkomnande och du värnar om att varje enskild kund får bästa möjliga service.
Som ny hos oss inleds din anställning med en gedigen introduktion och utbildning som ges av kunniga kollegor. Introduktionen pågår under fyra veckor och sker både i Lund och på våra övriga kundcenter i Malmö, Helsingborg och Kristianstad. Vi är måna om att ge dig en gedigen introduktion för bästa förutsättningarna för att du ska känna dig trygg i din roll som kundtjänstmedarbetare.
Våra öppettider är vardagar klockan 6:00-21:00 och helger klockan 8:00-20:00.
Arbetstiderna är förlagda mellan 5:50-21:05. Vår kundservice har öppet alla årets dagar.
Tjänsten avser en timanställning i Lund, men arbete vid övriga kundcenter kan förekomma vid behov.
KvalifikationerVi välkomnar dig som har en fullständig gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Därtill är det meriterande om du har ytterligare språkkunskaper, exempelvis danska. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från servicebranschen, gärna kundservice, kundbemötande eller liknande erfarenheter.
Vi söker dig som har ett stort intresse för kollektivtrafik och förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder över flera olika kanaler behöver du en ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kundservicemedarbetare. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, flexibelt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Vi ser gärna att du uppskattar variation i ditt arbete och att du tycker det är roligt att vara ute och representera Skånetrafiken i olika sammanhang samt vid behov arbeta på alla våra kundcenter i Skåne. Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C181674".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Skånetrafiken
Kontakt Andrée Friemer, Enhetschef Kundservice Lund
0451-29 87 49 Jobbnummer 8523968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.