Kundservicemedarbetare med logistik i sinnet och självledarskap

Happyr AB / Maskinbefälsjobb / Västerås
2021-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare med logistik i sinnet och självledarskap " (publicerad 2021-12-01) ⬅️


Visa alla maskinbefälsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Happyr AB i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Köping, Sala eller i hela Sverige

Svenska Retursystem rekryterar: Kundservicemedarbetare med logistik i sinnet och självledarskap i hjärtat


Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.

Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.

Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudkontoret ligger i Stockholm. Våra produktions- och logistikanläggningar ligger i...

Läs mer på https://hpr.to/j21831


Vill du vara med och skriva ny historia i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi? Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och teamets leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för planering, kundservice och logistik? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som kundservicemedarbetare på Svenska Retursystem.

I nybyggda lokaler i Västerås kommer Svenska Retursystem nu att bygga upp ett eget Customer
Service & Planning Center med ca 15 medarbetare, som har ansvaret för taktisk och operativ planering, kundservice, saldokontroll.

Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund för hela organisationen. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor får ansvar att forma hur ni löser uppdraget och hur ni når dina och hela gruppens resultat och måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag och använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare.

Vi kommer rekrytera Kundservicemedarbetare med olika senioritet så tveka inte att skicka in din ansökan snarast.

Du kommer få arbeta med:

• First line kundsupport av logistik-frågor
• Kundadministration och -utbildning
• Avtalsupplägg med nya kunder
• Operativ kreditkontroll
• Administration av prislistor, valutasäkring
• Driva och bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter

För att lyckas i den här rollen tror vi att du:

• Gillar att arbeta kundnära och i en hög operativ puls med allt vad det innebär av daglig problemlösning, proaktivitet, flexibilitet och kunddialog
• Är ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö
• Ha en hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt
• Är lyhörd, prestigelös, har mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor

Formella krav:

• Goda logistik-kunskaper inom framförallt transport, order och planering
• Erfarenhet och kunskap inom strukturerat förbättringsarbete, gärna Lean
• Goda IT-kunskaper i Excel, ärendehantering och erfarenhet att arbeta i affärssystem, gärna Jeeves
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

• Fördjupade IT-kunskaper inom ärendehanteringssystem, Jeeves, transport management (Unifaun), BI-verktyg
• Ytterligare språk-kunskaper, framförallt spanska, tyska
• Utbildning eller kunskaper inom Ekonomi
• Intresse och erfarenhet av hållbar utveckling
• Erfarenhet av roterande/cirkulära varuflöden (ex. processindustrin, poolingsystem, servicelogistik, reservdelslogistik m.m.)
• Erfarenhet av livsmedelsbranschen

Målet är att vårt nya Customer Planning & Service Center ska vara igång i Augusti 2021 och då vill vi också ha våra nya medarbetare på plats. Vi vill ha samtliga rekryteringar klara så snart som möjligt, och urvalet kommer att ske löpande, så ski...

Läs mer på https://hpr.to/j21831

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-03-15

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Happyr AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Happyr AB (org.nr 556971-5963), https://www.retursystem.se/sv/

Arbetsplats
Svenska Retursystem

Jobbnummer
5630743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Happyr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Happyr AB: