Kundservicemedarbetare (50%) till snabbväxande startup Östermalm
Simplex Bemanning AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-09-26
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Simplex Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du ha ett jobb där du lär dig massor, tar ägandeskap från dag ett och är mitt i pulsen av en startupresa? Vi söker en nyfiken, analytisk och taggad person som vill vara ansiktet utåt för vår service och kunder inom barns hälsa/biomedicin/sjukvård. Det här är kundsupport + utvecklingsresa i ett.
Varför det här är kul
• Riktig startup-känsla: Tight team med 12 personer, ambitiöst och duktig gäng att ta inspiration ifrån.
• On-site och nära teamet: du sitter i vårt co-working på Grev Turegatan 30 - lär dig snabbt, påverka på riktigt.
• Flexibelt upplägg: 50% tjänst (minst 20 timmar/vecka), fördelat mån-fre. Kör fler timmar en dag och färre en annan.
• Schyssta lokaler & läge: gym i byggnaden, moderna ytor och ett välkomnande team med mix av erfarenheter och perspektiv.
Vad du gör
• Frontline support varje vardag (mån-fre) via Intercom, mejl, sociala medier och telefon.
• Hanterar försäljningsfrågor ("hur funkar det?", "vad kostar det?"), supportärenden (t.ex. leveransfrågor) och frågor i appen.
• Fångar insikter: strukturera återkoppling från användare och mata teamet med data som förbättrar produkt och processer.
• Äg ditt område: följ upp ärenden, säkra kvalitet och var med och utveckla våra rutiner.
Vem du är
• Nyfiken, ansvarstagande och analytisk - du gillar att förstå varför något händer och föreslå förbättringar.
• Trivs i startup-tempo och vill växa med oss. Ägandeskap är din grej.
• Kommunicerar tydligt på svenska och engelska (krav) i tal och skrift.
• Gärna student eller i början av karriären - viktigast är din drivkraft och ditt sätt att hugga i.
• Intresse för health tech/barns hälsa/biomedicin/sjukvård är ett stort plus.
Verktyg & arbetssätt
• Intercom för ärendehantering och chatt.
• Kanaler: sociala medier, mejl, telefon samt in-app support.
• Nära samarbete med produkt, operations och marknad - kort väg från idé till test.
Det praktiska
Omfattning: 50% (minst 20 h/vecka), mån-fre, flexibel fördelning.
Placering: On-site, Grev Turegatan, i Stockholm.
Team: 12 personer, diversitet i bakgrund och kompetens, jämn könsfördelning.
Förmåner: modernt co-working, gym i huset, bra sammanhållning och massor av lärande.
Publiceringsdatum2025-09-26Så ansöker duSkicka CV eller LinkedIn samt några rader om varför just du vill jobba i kundsupport på en health-tech-resa. Berätta gärna hur du har använt data/insikter för att förbättra något tidigare.
Let's build better health for kids - tillsammans.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Simplex Bemanning AB (org.nr 559001-0277),
https://simplexbemanning.se/ 111 52 STOCKHOLM
Arbetsplats Simplex Bemanning
Jobbnummer 9527666