Kundservicemedarbetare

Stockholm Exergi AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Exergi AB i Stockholm, Sollentuna, Sigtuna, Gävle eller i hela Sverige

Stockholm Exergi är stockholmarnas energibolag och vi är ca 750 medarbetare som varje dag arbetar för att minska stockholmarnas klimatpåverkan. Vi värmer över 800 000 stockholmare och vårt 300 mil långa fjärrvärmenät är navet för de samhällsnyttor som vi skapar. Vi planerar att bygga en anläggning för koldioxidinfångning vid vårt biokraftvärmeverk i Värtan med potential att fånga in 800 000 ton koldioxid per år, vilket är mer än Stockholms vägtrafik släpper ut under samma period.
Vi behöver fler duktiga medarbetare och hoppas att du vill vara med oss på vår Exergiresa.

Vad kan vi erbjuda dig?
På kundserviceavdelningen kommer du att vara ansvarig för att effektivt hantera och besvara inkommande kundärenden via mejl, telefon och chatt. Du blir en viktig del av teamet som arbetar med att tillhandahålla kundservice av högsta kvalitet för våra produkter inom fjärrvärme och fjärrkyla. I vårt team arbetar vi nogrannt och struktuerat, där kunden är vårt primära fokus. Utöver att erbjuda support och svara på energirelaterade frågor förväntas du också bidra till merförsäljning av våra tjänster. Genom att säkerställa en enastående kundupplevelse och öka våra kundinsikter kommer du att hjälpa vår organisation att vara redo för framtida utmaningar.

Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära dina kollegor och få möjlighet att skapa ett omfattande nätverk samt utveckla din affärsförståelse. Vi erbjuder en varierande roll där du kommer att ha möjlighet till kontinuerlig inlärning och utveckling av ditt självledarskap. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta för att möta våra kunders behov och bli deras föredragna energipartner. Du blir en värdefull del av vårt team där förbättringsarbete är en integrerad del av vardagen samtidigt som du bidrar till att göra Stockholm till en hållbar stad.

Ta chansen att bli en del av Stockholm Exergi och bidra till att forma framtidens energibransch samtidigt som du utvecklar både dig själv
och din grupp. Ansök nu för att bli en del av vår spännande

Rollen är en tillsvidareanställning med utgångspunkt i Hjorthagen, Stockholm.
Möjlighet till viss distansarbete finns.

Varför jobba med mig?
Som ledare drivs jag av att vi som team ska kunna arbeta effektivt i linje med vårt uppdrag och samverka för att nå våra satta mål tillsammans. På vägen dit är jag lyhörd både för den enskildes samt gruppens tankar och idéer. Jag uppmuntrar till självledarskap och ett eget ansvarstagande, där en god laganda är viktig för teamets framgång. Tillsammans firar vi våra framgångar och jag kommer att både stötta samt utmana dig i din utveckling under vårt gemensamma arbete för en hållbar stad. Hos oss värnar vi om ett hälsosamt arbetsliv och ett fungerande livspussel.

Anders Stening, Gruppchef Kundservice

Vem är du som person?
Alla som jobbar hos oss måste vara nyfikna, ta initiativ och ansvar. För just den här rollen finns några egenskaper som är extra viktiga:

• Serviceinriktad: Du möter anda med lugn och uppmärksamhet. Du strävar efter att alltid leverera lösningar som överträffar förväntningarna.
• Strukturerad: Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet effektivt. Du håller tidsramar och ser till att projekt löper smidigt.
• Självgående: Att ta ansvar är en självklarhet för dig. Du strukturerar och driver ditt arbete framåt, med fokus på att nå uppsatta mål.
• Initiativtagande: Du väntar inte på att saker ska hända - du gör dem möjliga. Du sätter igång processer och ser till att resultatet blir som du tänkt dig.

Krav

• Gymnasial utbildning.
• Erfarenhet av arbete inom kundservice.
• God systemvana.
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Nyfiken på oss eller våra anläggningar?

• Det är en blandning av strategiskt och operativt arbete, där jag får tala både med kunder om vad som är bra och vad som kan bli bättre och med utvecklare om hur vi kan lösa det. Det allra roligaste är att få höra av mig tillbaka till kunder som har hjälpt till med feedback i utvecklingen och berätta om att vi har löst det de önskat sig säger Camilla, systemägare

Vi är fler kollegor som gärna vill ge en inblick i vårt arbete. Läs våra berättelser här.

Två av våra anläggningar kan du dessutom besöka virtuellt. Gå in på stockholmexergi.se/virtuell-vartaverket eller stockholmexergi.se/virtuell-bristaverket. Det fungerar i både dator och mobil.



Rekryteringsprocessen

• Mer nyfiken på hur rekryteringsprocessen går till? Läs mer här.

Välkommen med din ansökan senast 24 september. (Urval och intervjuer sker löpande)

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholm Exergi AB (org.nr 556016-9095), https://www.stockholmexergi.se/

Kontakt
Gruppchef Kundservice
Anders Stening
anders.stening@stockholmexergi.se

Jobbnummer
8891737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Exergi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Exergi AB: