Kundservicehandläggare till Gävle och Söderhamn

Pensionsmyndigheten / Bankjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle, Söderhamn, Stockholm, Botkyrka, Karlstad eller i hela Sverige

Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Pensionsmyndigheten söker nu Kundservicehandläggare, ett flertal, till Gävle och Söderhamn
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel.

Publiceringsdatum
2010-03-01

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som kundservicehandläggare innebär främst att du via telefon och e-post tar emot och informerar om pensioner och pensionsrelaterade förmåner. Du kommer även att ge stöd och informera om självbetjäningstjänsterna.

Erfarenhet och utbildning
För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller kundservice eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tex telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder. Det är även meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.

Dina egenskaper
Din kommunikativa förmåga är mycket god, både muntligt och skriftligt. Du är en van datoranvändare som har lätt för att lära nytt med goda kunskaper i Office-paketet.
För att lyckas och trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare vill vi att du är kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är noggrann och brinner för att ge service. Som person är du utåtriktad, positiv och trivs med att arbeta både i grupp och självständigt i ett högt tempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Vi söker ett flertal handläggare dels för tillsvidareanställning, dels för tidsbegränsad anställning. Arbetstiden är till viss del schemalagd på dagtid och kvällar under vardagar.
Ange i din ansökan om du är intresserad av att arbeta i Gävle eller Söderhamn.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Varaktighet: tillsvidare och tidsbegränsade tjänster Arbetstiden är schemalagd

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-12
Du ansöker på Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2010-48

Kontakt
Fredrik Croona, Enhetschef, 010-454 29 40

Facklig kontakt
Jonas Aronsson, SACO, 010-454 23 49
Elisabeth Fredriksson, ST, 010-454 35 34

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-771-771

Jobbnummer
596439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: