Kundservicehandläggare till Gävle och Söderhamn
Pensionsmyndigheten / Bankjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle,
Söderhamn,
Stockholm,
Botkyrka,
Karlstad eller i
hela Sverige Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Pensionsmyndigheten söker nu Kundservicehandläggare, ett flertal, till Gävle och Söderhamn
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel.
Publiceringsdatum2010-03-01Dina arbetsuppgifterArbetet som kundservicehandläggare innebär främst att du via telefon och e-post tar emot och informerar om pensioner och pensionsrelaterade förmåner. Du kommer även att ge stöd och informera om självbetjäningstjänsterna.
Erfarenhet och utbildningFör tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller kundservice eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tex telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder. Det är även meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.
Dina egenskaperDin kommunikativa förmåga är mycket god, både muntligt och skriftligt. Du är en van datoranvändare som har lätt för att lära nytt med goda kunskaper i Office-paketet.
För att lyckas och trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare vill vi att du är kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är noggrann och brinner för att ge service. Som person är du utåtriktad, positiv och trivs med att arbeta både i grupp och självständigt i ett högt tempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationVi söker ett flertal handläggare dels för tillsvidareanställning, dels för tidsbegränsad anställning. Arbetstiden är till viss del schemalagd på dagtid och kvällar under vardagar.
Ange i din ansökan om du är intresserad av att arbeta i Gävle eller Söderhamn.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Varaktighet: tillsvidare och tidsbegränsade tjänster Arbetstiden är schemalagd
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-12
Du ansöker på Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2010-48
KontaktFredrik Croona, Enhetschef, 010-454 29 40
Facklig kontaktJonas Aronsson, SACO, 010-454 23 49
Elisabeth Fredriksson, ST, 010-454 35 34
FöretagPENSIONSMYNDIGHETEN
AdressPENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM
KontorsadressHORNSGATAN 168
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-771-771
Jobbnummer 596439
Observera att sista ansökningsdag har passerat.