Kundrådgivare till Vidingehem

Vidingehem AB / Kundservicejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vidingehem AB i Växjö

Vår målsättning är tydlig oavsett var i livet du befinner dig ska du kunna bo tryggt och trivsamt hos Vidingehem! Vi är Växjö kommuns allmännyttiga bostadsbolag med totalt 11 300 lägenheter fördelade på 12 stadsdelar och 18 orter. Vi har 73 000 kvadratmeter kommersiella lokaler och på Campus vid Linneuniversitetet har vi 2 100 studentlägenheter.

Vi är drygt 130 medarbetare som kontinuerligt arbetar med att finnas till hands i vardagen och med pålitlighet, lyhördhet och engagemang som främsta verktyg göra boendet enkelt och bekvämt för våra hyresgäster.

Vi tar ett omfattande samhällsansvar och genom vår storlek och erfarenhet har vi möjlighet att positivt påverka utvecklingen i såväl staden som på de mindre orterna och den omgivande landsbygden. Vårt innovativa klimatarbete gör skillnad och vårt breda och varierade utbud av bostäder bidrar till att uppfylla Växjö kommuns vision om att vara en fantastisk plats att bo, leva och verka på för invånare, företag och besökare idag och i framtiden! Eller som vi säger på Vidingehem: för hela livet!

Publiceringsdatum
2024-07-17

Arbetsuppgifter
Två av våra duktiga medarbetare ska studera och vi söker nu vikarierande kundrådgivare. I rollen som kundrådgivare arbetar du tillsammans med härliga kollegor för att göra Vidingehem till det självklara valet av hyresvärd i Växjö kommun. Genom ett kundorienterat och strukturerat tillvägagångssätt arbetar du med att hyra ut lägenheter och fordonsplatser.

Som kundrådgivare kommer du att vara delaktig i hela uthyrningsprocessen, från bostadsannons till tecknat hyresavtal. Du arbetar främst med administrativa uppgifter samt kontakt med framtida hyresgäster via telefon, mejl och på vårt kundcenter. Du är behjälplig med kundfrågor och arbetar för en smidig och effektiv uthyrningsprocess. Deltagande vid mässor, öppna visningar och events för att berätta om vårt boendeerbjudande kan också förekomma.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en relevant gymnasieutbildning och minst 3 års erfarenhet av kundrelaterat arbete. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, liksom B-körkort och goda kunskaper i Officepaketet. Du har med fördel erfarenhet av service sedan tidigare, som kundtjänstmedarbetare, arbetat med uthyrning eller motsvarande. Hyresjuridikkunskaper är meriterande.

Vi söker dig som är en positiv och lösningsorienterad person som har stor förmåga att samarbeta och skapa relationer. Du har ett professionellt förhållningssätt och hög känsla för service och kvalitet. Du är strukturerad vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är mån om dina kollegor och arbetar för ett gott samarbete i gruppen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetet är förpassat till dagtid, men helger och kvällar kan förekomma. Intervjuer sker löpande under ansökningsprocessen. Ansök idag och bli en del av vårt fantastiska team där vi tillsammans skapar och erbjuder trygga och hållbara bostäder för livets alla faser.

Välkommen in med din ansökan!

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C202269".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vidingehem AB (org.nr 556935-3534)

Kontakt
Kundcenterchef
Ulrika Aschan
ulrika.aschan@vidingehem.se
0470-59 91 56

Jobbnummer
8804081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vidingehem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vidingehem AB: