Kundrådgivare, Fenix Begravningsbyrå

Fenix Begravningsbyrå AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fenix Begravningsbyrå AB i Stockholm

Är du engagerad, lösningsorienterad samt gillar
försäljning och service?
Vill du underlätta för personer som befinner sig i en svår situation?
Vill du vara med och utveckla en hel bransch?

Nu har du chansen att jobba som kundrådgivare hos en helt nytänkande begravningsbyrå.

Fenix Begravningsbyrå (Fenix) hjälper varje år hundratals familjer att ordna ett fint farväl. Vi vill underlätta för anhöriga i en svår situation, så att de kan fokusera på det som är viktigt - sina nära och kära, snarare än komplicerad och kostsam begravningsplanering.

"Jag trivs med att jobba på Fenix för att vi hela tiden utvecklar och förbättrar oss, man får ta egna initiativ och så är vi ett tajt team som har kul"
/Lotta, Kundrådgivare

Din roll!

Som kundrådgivare ansvarar du för en kund från start till slut genom att identifiera kundens behov inför en stundande begravning, vägleda dem och planera alla detaljer runt begravningen. Ditt övergripande ansvar är kundnöjdhet och att du arbetar på ett effektivt sätt med hjälp av våra gemensamma arbetssätt.

Hela företaget är på en utvecklingsresa och vi behöver din hjälp med att bli bäst i branschen, så förutom att jobba som kundrådgivare kommer du att hjälpa till med att utveckla företagets arbetssätt och tjänster som vi erbjuder. Under våra veckomöten får du möjlighet att diskutera lärdomar och långsiktiga förbättringsåtgärder.

Varje dag kommer du få kontakt med en mångfald av människor som har individuella behov, krävande önskemål och varierande bakgrund. Vi arbetar hårt och smart för att leverera ärlig och enastående service mot kunder och kolleger ex. kan en kunds önskemål förändras i sista minut och då gäller det att behålla lugnet och känna sig trygg i att vi kan lösa de flesta situationer.

Vad får du av oss?

• Lärande och utveckling
Du kommer få en introduktion till Fenix samt löpande "on the job training". I tillägg finns det möjlighet till flera internutbildningar som kan hjälpa dig utvecklas personligt och professionellt. Då Fenix är ett snabbväxande nystartat företag finns det många utvecklingsmöjligheter som skapas hela tiden och endast ditt eget driv och din egen insats sätter begränsningarna. Vi har en öppen kommunikation inom teamet då vi tror det främjar den personliga utvecklingen.

• Härliga kollegor
Medarbetare som trivs och är drivna är grunden för vår gemensamma framgång. Vi har en kamratlig och informell stämning och vi skrattar och har kul tillsammans på jobbet. Din arbetsplats är på vårt kontor i centrala Stockholm på Klarabergsgatan 35. Här sitter du tillsammans med övriga i teamet som både består av andra kundrådgivare och verksamhetsutvecklare. Totalt är vi ca 5 medarbetare. Du ingår i ett team om 4 personer och din chef sitter på samma kontor som du.

Du kommer även ha ett tätt samarbete med övriga kolleger i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vad söker vi hos dig?

Du har lägst gymnasieutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna från kundservice, rådgivande försäljning eller kundtjänstarbete. Då en stor del av dina arbetsuppgifter är att ha kontakt med våra kunder och leverantörer, behöver du behärska svenska i tal och skrift samt ha hög datorvana.

Vi kommer att lägga stor vikt vid att dina personliga egenskaper i denna rekrytering, snarare än att du har lång akademisk utbildning eller branscherfarenhet.

Vi ska ha branschens mest nöjda kunder och vid en begravning måste allting gå rätt och inget får lämnas åt slumpen, vilket ställer höga krav på att du är noggrann och strukturerad samt att du vill levererar service i världsklass, både till kollegor och kunder.

Även när tempot är högt, och det är det ibland, ger vi kundnöjdhet och service högsta prioritet, vilket kräver att du självständigt kan ta egna initiativ och fatta de beslut som situation kräver för att vi ska lyckas med detta.

Då vi hela tiden jobbar för att bli bättre behöver du älska att ständigt förädla och förbättra processer och arbetssätt.

För att ta reda på om du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervju.

Vill du veta mer?

Jag heter Mikael Novak och är en av grundarna till Fenix, det är jag som är rekryteringsansvarig för den här tjänsten så ring gärna mig på 070-7522051 om du har frågor om rollen eller kring rekryteringsprocessen, du kan även mejla dina frågor på rekrytering@fenixbegravning.se . Besök oss gärna på www.fenixbegravning.se .

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
enligt överenskommelse Tillträde
enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-09-19

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-14
Känner du att detta kan vara något för dig varmt välkommen att söka tjänsten, genom att skicka in CV och personligt brev till
Vi önskar ha din ansökan senast 14 oktober.
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@fenixbegravning.se

Kontakt
Mikael Novak, tfn 0707-522051

Företag
Fenix Begravningsbyrå AB

Adress
Fenix Begravningsbyrå AB
Klarabergsgatan 35
11121 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-59994800

Jobbnummer
3057036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fenix Begravningsbyrå AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fenix Begravningsbyrå AB: