Kundrådgivare
Dreamwork Scandinavia AB / Backofficejobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Hörby eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Vi söker nu en affärs- och resultatinriktad medarbetare till vårt Kundcenter i Kristianstad. Här erbjuder vi våra kunder snabba svar på enklare frågor, såväl som genomgripande ekonomisk rådgivning. Arbetet är mycket omväxlande och du kan i stor utsträckning påverka dina arbetstider själv. Kundcenter har öppet mellan 08.00 och 21.00 måndag - fredag och mellan 10.00 och 16.00 lördag och söndag.
Om verksamheten
Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du en i gänget på en av Europas bästa arbetsplatser*! Vi vilar tryggt i våra värderingar - var öppen, ta initiativ, vinn förtroende. Dessa värderingar speglar hur vi jobbar tillsammans, men också hur vi arbetar med våra kunder.
Som sparbank går delar av vår vinst tillbaka till den bygd där vi tillsammans bor och verkar. När man jobbar hos oss är man med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Detta - som kallas sparbanksidén - har varit grunden för vår affärsidé i 200 år. Vi bidrar till att skapa framtidstro där du bor och det gör oss stolta!
• ) Sparbanken Skåne utsågs till Sveriges 7e och Europas 26e bästa arbetsplats (stora arbetsplatser) i Great Place to Works® rankingar i april och september 2020.
Mer om tjänsten
På Kundcenter jobbar ca 60 medarbetare, det är bankens största enhet och det är ofta här som nya arbetssätt skapas. Vi är en grupp som tycker att det är viktigt att ha roligt tillsammans, och vi är riktigt bra på att stötta och hjälpa varandra.
I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att
• Ha bokade och spontana kundmöten via bankens digitala kanaler
• Självständigt hantera kundens behov av finansiell rådgivning, kreditgivning och försäkringar
• Snabbt kunna läsa av kundens totala behov och slussa när annan kompetens behövs
• Agera stöd till nya och mindre erfarna kollegor
• Ha stort fokus på digitalisering
Publiceringsdatum2020-12-16ProfilFör att trivas på Kundcenter behöver du vara positiv, flexibel och bra på att skapa goda relationer. För dig är hög servicegrad en självklarhet och du ser affären i det lilla såväl som i det stora. Du tycker om att arbeta i team men kan även arbeta självständigt. Dina värderingar går i linje med bankens och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar gruppen.
Erfarenhet av arbete med ekonomisk rådgivning och kreditgivning är en förutsättning för att du ska lyckas i rollen. SwedSecs Rådgivarlicens (inklusive slutförd Mifid-handledning), Bolånelicens samt Försäkringsdistributionsrätt Liv Privat är ett krav.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vid frågor, välkommen att kontakta Mahlin Granelli Glyré
mahlin.granelli.glyre@dreamwork.se alt 042 17 66 11.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDreamwork Scandinavia AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5602".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600),
http://www.dreamwork.se/ Jobbnummer 5491473
Observera att sista ansökningsdag har passerat.