Kundmötesansvarig Online
AB Svenska Spel / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Gotland,
Norrköping,
Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige På Svenska Spel får du jobba med spännande och underhållande spel som Lotto, Triss och Stryktipset. Eller med våra andra stora varumärken, Vegas och Casino Cosmopol. Som marknadsledare jobbar vi för en sund spelmarknad, där socialt ansvarstagande är viktigare än att tjäna pengar. Därför hjälper vi till exempel våra kunder att hålla koll på sitt spelande istället för att övertyga dem att spela mer. Vi sponsrar också svensk idrott på alla nivåer - från ungdom till elit. Hos oss får du ett meningsfullt och spännande jobb, där idrott, Stockholms utbud och Gotlands lugn alltid är nära
Avdelningen Onlines uppdrag är att, oavsett konkurrenssituation, erbjuda Sveriges bästa kundmöte och spelupplevelse i alla kanaler. Detta uppnår vi genom att kontinuerligt jobba med att stärka och utveckla långsiktiga relationer, såväl med våra kunder som affärspartners och andra intressenter. Vi ska vara de svenska spelarnas självklara förstahandsval vilket vi blir genom att erbjuda ett spelutbud och tjänster som kännetecknas av spelansvar, kundlojalitet och kunddialog och samtidigt är enkla, underhållande och interaktiva/sociala. Svenska Spel ska uppfattas som det mest ansvarstagande och intressanta spelbolaget på den svenska marknaden.
Uppdraget handlar både om att erbjuda de spelare som väljer att spela hos våra ombud trygga, enkla och användbara tjänster, som att tillfredsställa onlinespelaren med ett attraktivt utbud och tillhörande tjänster. Detta uppnår vi genom en bra samverkan internt, en god känsla för kundens önskemål och professionell kompetens i att förstå vilket utbud och vilka tjänster som respektive segment och kundkluster attraheras av.
Vi söker nu en Kundmötesansvarig Online
Publiceringsdatum2014-05-05Dina arbetsuppgifterSom Kundmötesansvarig jobbar du på operativ nivå med kontinuerlig förvaltning och optimering av svenskaspel.se genom bland annat analys av kundströmmar, kundbeteenden och kundinsikter.
Utifrån analyser och insikter ansvarar du för att på ett tryggt och ansvarsfullt sätt förvalta och optimera kundmötet i de digitala kanalerna med fokus på svenskaspel.se, men även andra digitala plattformar. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att planera och beställa material från vår content-avdelning och att sedan publicera, analysera, optimera och återkoppla kring detta. Du arbetar även med att kontinuerligt optimera kuponger, kundströmmar och landningssidor etc gentemot våra segment och kundkluster.
Du arbetar i ett team med andra Kundmötesansvariga och har en kontinuerlig dialog med bland annat Content Managers, Redaktörer, Analysavdelningen samt Kundservice som har den dagliga dialogen med våra kunder.
Arbetet är schemalagt och kvälls-/helgarbete ingår i tjänsten.
Utbildning och erfarenhetVi vill att du är en driven, nyfiken problemlösare med näsa för analys och siffror. Att arbeta självständigt är en självklarhet för dig och du har en stark förmåga att dra insikter utifrån analys. Excel och Google Analytics är dina bästa vänner. Att utgå ifrån kundernas beteende och behov är ett naturligt förhållningssätt för dig och du har ett brinnande intresse för det digitala. Att du har ett intresse för, och god kännedom om, våra spel och speltjänster Online ser vi som en självklarhet.
Du ska ha minst 2 års dokumenterad erfarenhet av A/B-testning och multivariata tester, vana att redigera digitala texter och bilder i ett publiceringssystem, samt vana att arbeta med analys och sökordsoptimering av innehåll i olika digitala kanaler.
Du kan alternativt ha 2 års eftergymnasial utbildning med direkt relevans på digital utveckling från t ex Medieinstitutet , RMI eller Hyper Island.
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av webbanalys och Google analytics.
Du bör ha akademisk bakgrund inom ekonomi, statistik, kundkommunikation eller IT.
Tjänsten är placerad i Visby
Har du frågor om tjänsten?
Andrea Caesar
010-120 37 15
andrea.caesar@svenskaspel.seFrågor kring rekryteringen:
Stefan Söderbäck
010-120 78 69
stefan.soderback@svenskaspel.seFacklig kontakt i denna rekrytering:
Johnny Wid
010-120 32 66
johnny.wid@svenskaspel.seArbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Svenska Spel
AdressAB Svenska Spel
NORRA HANSEGATAN 17
62139 Gotland
KontorsadressNORRA HANSEGATAN 17
Jobbnummer 1861782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.