Kundkommunikatör/Telefonist
AnswerOnline Sverige / Receptionistjobb / Kalmar
2012-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkommunikatör/Telefonist" (publicerad 2012-09-14) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AnswerOnline Sverige i Kalmar Kundkommunikatör/Telefonist
AnswerOnline arbetar med svarstjänster. Med den senaste tekniken hjälper vi små till stora företag med svarstjänst - växeltjänster samt kundtjänst. Med vår rutin och kompetens ser vi till att våra kunder får bästa möjliga hantering av telefonsamtalen. Våra kunder representerar allt från börsnoterade företag, till en mängd små och medelstora företag i de flesta branscher.
Våra kunder är spridda över hela Sverige med en koncentration till storstäderna främst Stockholm.
AnswerOnline ingår i Customer Center Sverige AB och startades 1994.
Vi är i dag 11 anställda med kontor på Fiskaregatan 46 i Kalmar. Kvalitet & miljöcertifierade till FR2000 - Högsta kreditvärdighet AAA.
Vi är Medlemmar i Almega Tjänsteföretagen samt avtal med Unionen
För mer information om våra tjänster, besök oss på
www.answeronline.seAnställningsform
Kundkommunikatör/telefonist AnswerOnline
Vi har behov av en person på 75% eventuellt mer.
Publiceringsdatum2012-03-22Dina arbetsuppgifterSom kundkommunikatör arbetar du uteslutande med datorn som hjälpmedel. Du svarar på inkommande samtal åt företag i de flesta branscher enligt våra kunders önskemål. Det kan vara allt från en växeltjänst där samtal skall kopplas till anknytningar inom företaget eller lämna information, samt hantera ordermottagning etc.
Ett flertal av våra kunder arbetar med utlandet så ett krav är att du skall kunna tala samt förstå engelska.
KvalifikationerBehärska svenska språket i tal och skrift. Kan hantera stressade situationer.
PC vana med mycket god tangentbordsteknik.
Erfarenhet av kundservice från Contactcenter eller Callcenter verksamhet är meriterande
Utbildningsbakgrund:
Fullgjord gymnasieutbildning med lägsta betyg Godkänd i svenska språket Goda kunskaper i engelska språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande
Dina personliga egenskaperÄrlig. Ansvarskännande. Serviceinriktad. Stresstålig. God simultankapacitet. God uppfattningsförmåga.
Hög arbetsnärvaro. God samarbetsförmåga. Hög social kompetens.
Hur ansöker jag?
Ansökan består av 2 steg.
1. Ringa AnswerOnlines automatiska röstbrevlåda och lämna information enligt instruktion.
2. Skriftlig ansökan som skickas via e-post alt post.
FÖR ATT ANSÖKAN SKALL VARA KOMPLETT KRÄVS BÅDA STEGEN
Tid: Ansökan AnswerOnline tillhanda senast torsdagen den 5 april
Ansökan Steg 1 av 2
Ring AnswerOnline automatiska röstbrevlåda på
telefon 0480-404 797
Vi vill att du talar in ditt namn och din adress samt vilket telefonnummer du ringer ifrån.
Vi vill även att du beskriver varför du vill arbeta som kundkommunikatör på Online.
Inspelningen avbryts när du bryter samtalet.
Ansökan Seg 2 av 2
ansökan skickas till e-post:
mikael@answeronline.seAlternativt via post
AnswerOnline
Att: Rekrytering
Box 289
391 23 Kalmar
Anställningstyp/arbetstiderVi har behov av en person på 75% eventuellt mer.
Man skall kunna arbeta under våra öppettider vardagar
07-00 - 19-00 Tillträde: mitten av maj - augusti 2012 med möjlighet till förlängning
ErsättningFast lön enligt Kollektivavtal.
KontorsadressFISKAREGATAN 46
KALMAR
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-05
Ansökan kan skickas till e-postadress:
mikael@answeronline.seFöretagAnswerOnline Sverige
AdressAnswerOnline Sverige
Box 289
39123 KALMAR
KontorsadressFiskaregatan 46
Kalmar
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-404000
Jobbnummer 1194545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.