Kundkommunikatör/Telefonist

AnswerOnline Sverige / Receptionistjobb / Kalmar
2012-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkommunikatör/Telefonist" (publicerad 2012-09-14) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AnswerOnline Sverige i Kalmar

Kundkommunikatör/Telefonist

AnswerOnline arbetar med svarstjänster. Med den senaste tekniken hjälper vi små till stora företag med svarstjänst - växeltjänster samt kundtjänst. Med vår rutin och kompetens ser vi till att våra kunder får bästa möjliga hantering av telefonsamtalen. Våra kunder representerar allt från börsnoterade företag, till en mängd små och medelstora företag i de flesta branscher.
Våra kunder är spridda över hela Sverige med en koncentration till storstäderna främst Stockholm.

AnswerOnline ingår i Customer Center Sverige AB och startades 1994.
Vi är i dag 11 anställda med kontor på Fiskaregatan 46 i Kalmar. Kvalitet & miljöcertifierade till FR2000 - Högsta kreditvärdighet AAA.
Vi är Medlemmar i Almega Tjänsteföretagen samt avtal med Unionen
För mer information om våra tjänster, besök oss på www.answeronline.se

Anställningsform
Kundkommunikatör/telefonist AnswerOnline
Vi har behov av en person på 75% eventuellt mer.

Publiceringsdatum
2012-03-22

Dina arbetsuppgifter
Som kundkommunikatör arbetar du uteslutande med datorn som hjälpmedel. Du svarar på inkommande samtal åt företag i de flesta branscher enligt våra kunders önskemål. Det kan vara allt från en växeltjänst där samtal skall kopplas till anknytningar inom företaget eller lämna information, samt hantera ordermottagning etc.
Ett flertal av våra kunder arbetar med utlandet så ett krav är att du skall kunna tala samt förstå engelska.

Kvalifikationer
Behärska svenska språket i tal och skrift. Kan hantera stressade situationer.
PC vana med mycket god tangentbordsteknik.
Erfarenhet av kundservice från Contactcenter eller Callcenter verksamhet är meriterande

Utbildningsbakgrund:
Fullgjord gymnasieutbildning med lägsta betyg Godkänd i svenska språket Goda kunskaper i engelska språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande

Dina personliga egenskaper
Ärlig. Ansvarskännande. Serviceinriktad. Stresstålig. God simultankapacitet. God uppfattningsförmåga.
Hög arbetsnärvaro. God samarbetsförmåga. Hög social kompetens.

Hur ansöker jag?

Ansökan består av 2 steg.

1. Ringa AnswerOnlines automatiska röstbrevlåda och lämna information enligt instruktion.

2. Skriftlig ansökan som skickas via e-post alt post.

FÖR ATT ANSÖKAN SKALL VARA KOMPLETT KRÄVS BÅDA STEGEN

Tid: Ansökan AnswerOnline tillhanda senast torsdagen den 5 april

Ansökan Steg 1 av 2

Ring AnswerOnline automatiska röstbrevlåda på
telefon 0480-404 797
Vi vill att du talar in ditt namn och din adress samt vilket telefonnummer du ringer ifrån.
Vi vill även att du beskriver varför du vill arbeta som kundkommunikatör på Online.
Inspelningen avbryts när du bryter samtalet.

Ansökan Seg 2 av 2

ansökan skickas till e-post:
mikael@answeronline.se
Alternativt via post
AnswerOnline
Att: Rekrytering
Box 289
391 23 Kalmar

Anställningstyp/arbetstider
Vi har behov av en person på 75% eventuellt mer.
Man skall kunna arbeta under våra öppettider vardagar
07-00 - 19-00 Tillträde: mitten av maj - augusti 2012 med möjlighet till förlängning

Ersättning
Fast lön enligt Kollektivavtal.

Kontorsadress
FISKAREGATAN 46
KALMAR

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-05
Ansökan kan skickas till e-postadress: mikael@answeronline.se

Företag
AnswerOnline Sverige

Adress
AnswerOnline Sverige
Box 289
39123 KALMAR

Kontorsadress
Fiskaregatan 46
Kalmar

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0480-404000

Jobbnummer
1194545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AnswerOnline Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AnswerOnline Sverige: