Kundhandläggare till Nacka vatten och avfall

Nacka vatten och avfall AB / Kundservicejobb / Nacka
2025-03-31


Visa alla kundservicejobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka vatten och avfall AB i Nacka, Stockholm eller i hela Sverige

Nacka Vatten och Avfall har som vision att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för en hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Vi verkar för vår livsmiljö och att viktiga delar i vardagen fungerar under dygnets alla timmar. Hos oss hittar du en arbetsmiljö där engagemang, delaktighet och gemensamt ansvar präglar vårt arbete. Tillsammans strävar vi efter att utveckla Nacka Vatten och Avfall i enlighet med vår affärsidé, våra strategiska mål och våra värderingar: professionella, nytänkande och hållbara.

Tillsammans arbetar vi för att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster.

Vår kundservice spelar en mycket viktig roll i det arbetet och vi behöver nu förstärka vårt team. Trivs du i en roll där kunden står i fokus och vill arbeta i en samhällsviktig bransch i ett bolag med framåtanda, korta beslutsvägar och ständig utveckling - ta chansen att söka!

Ditt uppdrag som kundhandläggare
När en medborgare i Nacka har frågor till oss vill vi att det ska vara enkelt att få svar och hitta en lösning i en kanal som passar kunden. Vi erbjuder service via mejl och telefon och i en nära framtid kommer vi även erbjuda ett digitalt alternativ i form av en app i syfte att ge våra kunder snabbare och mer effektiv hjälp. Frågorna som besvaras av oss rör främst fakturor, avfallshantering, vattenförbrukningsfrågor och beställningar. Ofta går frågan att lösa direkt men ibland kan de kräva lite mer omfattande utredningar som innebär att söka information från flera olika källor, digitala verktyg och IT-system.

Kundservice hos Nacka vatten och avfall sköter även faktureringen ut mot våra kunder inklusive alla övriga moment som ingår i kravprocessen som exempelvis påminnelser och återbetalningar eller kvittning av tillgodohavanden. Rollen är bred och då det pågår mycket utveckling inom vår bransch och hos oss som bolag kan du vara med och påverka, fördjupa dig inom våra områden och få möjlighet att själv utvecklas.

Publiceringsdatum
2025-03-31

Profil
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett intresse för system och tekniska lösningar då vi är i en förändringsprocess där vi anpassar våra tjänster för att bättre möta kundernas behov.

Vi söker dig som:

- Har en avslutad gymnasieutbildning och minst ett par års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kundkontakter
- Erfarenhet av att arbeta i olika system, exempelvis affärssystem eller ärendehanteringssystem
- En god kommunikativ förmåga att uttrycka dig, både på svenska och engelska i tal och skrift.
- Är van vid att växla mellan olika arbetsuppgifter, från att svara på kundsamtal till att hantera administrativa arbetsuppgifter, så som fakturering och kundreskontran
- Har intresse av bokföring och kundreskontra

Eftersom arbetet innebär mycket interna samarbeten och då kundkontakt är en självklar del av vardagen, är det viktigt med en hög social kompetens, där du lyssnar in, bidrar aktivt och hanterar olika perspektiv. Du är en aktiv lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap och även tar till dig av andras erfarenheter.

I ditt arbete är du självgående och proaktiv och trivs med en omväxlande arbetsdag där tempot ibland är högt. Eftersom arbetet är föränderligt och olika frågeställningar kan uppkomma under dagen, behöver du vara lyhörd, flexibel och lösningsorienterad, samtidigt som du kan hålla en god struktur i ditt arbete. Tack vare ditt tålamod och pedagogiska förmåga bygger du förtroende hos våra kunder. Hos oss finner du en värdegrund som vilar på våra tre ledord: professionella, nytänkande och hållbara.

Vi erbjuder
Ett omväxlande arbete med frihet under ansvar, där du kan få utveckling i en bred och stimulerande roll med många olika kontaktytor och intressanta utmaningar. Vill du bli vår nya kollega så kommer du bli en del av ett härligt gäng bestående av sju kollegor med bra sammanhållning. Vi drivs av ett stort engagemang för våra kunder i vårt samhällsviktiga uppdrag. Vi är måna om att göra ett bra jobb, men för oss är det lika viktigt att ha kul ihop.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi sitter i moderna lokaler i Finntorp, i närheten av Sickla Köpkvarter med goda kommunikationer.

Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kan komma att genomföras innan anställning.

Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut. Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 22:e april.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/2".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka vatten och avfall AB (org.nr 559066-7589)

Arbetsplats
Kundrelationer

Kontakt
Jessica Martell, avdelningschef
072-8871822

Jobbnummer
9254784

Prenumerera på jobb från Nacka vatten och avfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka vatten och avfall AB: