Kundansvarig till Ekonomirelaterade tjänster, Gävle

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen Ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare, fördelade på 6 enheter i Östersund, Gävle och Stockholm. Avdelningens uppdrag omfattar redovisning och bokslut, fakturahantering, betalningar samt e-beställningar.

I rollen som kundansvarig är du placerad på enheten Ledningsstöd ekonomi och har en central roll i arbetet med Statens servicecenters kundrelationer. Du medverkar till att säkerställa en god service mot våra kunder enligt vår samverkansmodell och för dialogen med kundmyndigheterna om våra tjänster, överenskommelser, service level agreements (SLA) och avgifter. Du har en central roll i dialogen med nya och befintliga kunder om utveckling av tjänsterna eller andra större principiella förändringar, och har därför god kännedom om våra tjänster och vår verksamhet. Hos våra kunder är det framförallt personal på ekonomiavdelningarna du samverkar med. Internt samarbetar du med bland annat våra leveransansvariga och enhetschefer, samt med de kundansvariga på övriga avdelningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kundansvarig är dina huvudsakliga arbetsuppgifter kundsamverkan och underhåll av kundkontakter i enlighet med vår samverkansmodell. Uppgifterna innebär kundbearbetning, kommunikationsaktiviteter och omvärldsbevakning, till exempel delta på mässor och seminarier som företrädare för Statens servicecenter. Rollen innebär att ta fram, förhandla och uppdatera överenskommelser med våra kundmyndigheter samt ta fram och förvalta en marknadsplan och kundstrategi för avdelningen. Du kommer medverka i kundanslutningsprojekt, ansvara för och förvalta vårt CRM/kundregister samt delta i interna förbättrings- och utvecklingsaktiviteter inom området.

Publiceringsdatum
2017-10-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av motsvarande roll inom tjänstelevererande, statlig verksamhet eller minst tre års erfarenhet av verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av arbete med avtalshantering
• Förhandlingserfarenhet

Dessutom är det meriterande om du har:
• God kännedom om statlig verksamhet
• Förståelse och kompetens inom e-handel och ekonomisystem
• Erfarenhet av projektledning

Vidare ska du:
• Ha förmåga att arbeta kundorienterat med ett affärsmässigt och professionellt bemötande
• Vara kommunikativ i både tal och skrift
• Vara serviceinriktad och trivas med att ha många kontaktytor
• Ha förmåga att se till helheten, tänka strategiskt och framtidsorienterat
• Arbeta strukturerat och ha initiativkraft
• Ha god samarbetsförmåga

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle.
Resor i tjänsten förekommer.

Välkommen med din ansökan senast 29 oktober.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mona Matsson, Enhetschef 0104560152

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
3734389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: