Kundansvarig administratör till hemtjänsten
Stockholms Stad, Farsta SDF, Egen regi, Farsta hemtjänst / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Farsta SDF, Egen regi, Farsta hemtjänst i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio områden av skiftande karaktär med villaområden, 50-talsförort och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till natur samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 55 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar ca 1 300 medarbetare.
Arbetsplatsbeskrivning
Farsta hemtjänst är det kommunala alternativet i stadsdelen.
Vårt upptagningsområde är hela Farsta stadsdel med områdena Fagersjö, Farstanäset, Farsta strand, Gubbängen, Hökarängen, Larsboda, Sköndal, Svedmyra och Tallkrogen. Vi hjälper personer i ordinärt boende utifrån socialtjänstlagen. Farsta kommunala hemtjänst erbjuder äldre och funktionshindrade vård, omsorg och service av hög kvalitet genom en personlig, kundanpassad samt professionell organisation. För att lyckas behöver vi motiverade, engagerade och nöjda medarbetare.
Publiceringsdatum2017-11-02Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna som administratör ingår kund- och ärendehantering, planering, bemanning och verksamhetsrelaterad administration. Samarbete och kommunikation med övrig personal, ledning, beställare, kunder och övriga intressenter är viktiga delar av arbetet.
Hemtjänsten i Farsta utgår från ett helhetstänkande runt kunden och verksamheten. I alla befattningar arbetar vi utifrån verksamhetens värdegrund, riktlinjer och rutiner.
KvalifikationerVi söker dig med lägst gymnasieutbildning. Ytterligare krav för tjänsten är att du har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av administration inom hemtjänst.
Har du erfarenhet av de administrativa system som används inom Stockholms stad, exempelvis Schemos, Paraplyet, Agresso samt de handdatorer som används i hemtjänstens verksamhet är det meriterande. För uppdraget är det av stor vikt att ha kunskaper om den lagstiftning som styr verksamheten och vi ser därför att formell utbildning alternativt vilja och intresse för att utbilda sig inom området behövs. Arbetsgivaren kan komma att erbjuda en uppdragsutbildning i Socialrätt om 7,5 hp.
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och flexibel samtidigt som du är strukturerad och har förmåga att arbeta med detaljer och logistik. Du har mycket god samarbetsförmåga. Du som söker tjänsten har god datorvana och behärskar det svenska språket väl i tal och i skrift.
Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/7490
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Marie Henriksson, Enhetschef 08-508 19623
FöretagStockholms Stad, Farsta SDF, Egen regi, Farsta hemtjänst
AdressStockholms Stad, Farsta SDF, Egen regi, Farsta hemtjänst
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum
12322 Farsta
KontorsadressStorforsplan 36, plan 11, Farsta centrum
Jobbnummer 3782464
Observera att sista ansökningsdag har passerat.