Kundansvarig

Inera AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.

Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Är du förtroendeingivande, drivande och resultatinriktad? Brinner du för införandet av e-hälsotjänster i vård och omsorg? Har du kompetens både inom IT och vård? Då är du kanske den vi söker.
Inera söker nu en kundansvarig

Inera ansvarar för ett 40-tal tjänster och projekt inom området e-hälsa. Tjänsterna omfattar allt ifrån komplexa infrastrukturtjänster till applikationer för invånare och vårdpersonal. Några av våra produkter är 1177 Vårdguiden, Nationell patientöversikt (NPÖ) och Svenska informationstjänster för läkemedel (Sil). Flera av tjänsterna, framför allt inom infrastrukturområdet, är utvecklade för att integreras i landstingens, regionernas och kommunernas vårdsystem. Vissa av tjänsterna samspelar dessutom med applikationer på den öppna marknaden. Exempelvis tillhandahåller Inera en tjänsteplattform som i dagsläget är nav för över 5000 integrationer med andra system.

Efterfrågan på Ineras tjänster ökar hela tiden. För att stödja kundernas införande och användning av våra tjänster behöver vi förstärka vår marknadsavdelning med ytterligare en kundansvarig.

Publiceringsdatum
2016-04-05

Arbetsuppgifter
Du ingår i avdelningen Marknad och kommunikation och samarbetar med övriga kundansvariga, affärsutvecklare och marknadsstrateg. Du deltar i arbetet att kvalificera nya kunder till Inera, enligt fastställda kriterier. Du ansvarar för Ineras affärsrelationer med kund. Det kan innebära införsäljning, prissättning och avtalstecknande, utbildning, uppföljning och påverkan. Du strävar efter att skapa relationer och bygga förtroende hos beslutsfattare och operativ personal hos kund, och utveckla ett kontaktnät som ger dig förutsättningar att fungera som rådgivare och bidra till visionsförändring samt därmed påverka utvecklingen hos kunden. Du ska fungera som kundens ombud företagsövergripande inom Inera och verka för att kunderna tar hem avsedda effekter i sin verksamhet. Du är kundens problemlösare och lots och bevakar att anslutningsprocesser till Ineras tjänster fungerar smidigt och utan störningar ur ett kundperspektiv, oavsett Ineras inre organisation och arbetssätt. Du skaffar dig insyn i kundens taktiska och strategiska planer för att kunna fungera som ett stöd och tidigt anpassa Ineras erbjudande till kundens förutsättningar och behov. Du fångar också upp kundens krav och förmedlar dessa till Ineras förvaltningar för att bidra till utvecklingen av utbud och processer. I uppdraget ingår även omvärldsbevakning och trendspaning, kundbesök, ta emot studiebesök, arrangera utbildningar, möten och konferenser. Uppdraget innebär en del resor nationellt och internationellt.
Kvalifikationer och kompetens

Du har relevant högskoleutbildning och lång erfarenhet av kvalificerat arbete med kundkontakter. Du är väl förtrogen med Ineras arbete med nationella e-hälsolösningar i vård och omsorg. Det är ett stort plus om du har gedigen kunskap både inom IT och inom vårdsektorn. Det är också en fördel om du har erfarenheter av att ha arbetat inom ett landsting, kommun eller hos en leverantör till dessa.

Du är utåtriktad och lösningsorienterad, har lätt att knyta kontakter och drivs av att åstadkomma resultat. Du är handlingskraftig, initiativrik och pålitlig. Du släpper inte ett ärende förrän det är slutfört. Du är nyfiken, samarbetsinriktad och pedagogisk med en god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du ärbekväm med att tala inför andra.
Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen.

Så ansöker du
Vi läser ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan med personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är den 29 april 2016.

Kontakt
Sofie Zetterström, vice vd och marknadschef, 08-452 71 67 eller sofie.zetterstrom@inera.se

Kristina Claesson, HR-generalist, 08-452 71 73 eller kristina.claesson@inera.se

Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision 08-452 78 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Adress
Inera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2763532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: