Kundadministratör
Semper AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Semper AB i Sundbyberg,
Falun,
Götene eller i
hela Sverige Semper är ett av Sveriges mest välkända varumärken och erbjuder goda och näringsriktiga produkter som är bekväma och skapar trygghet hos konsumenterna. Semper har idag två kategorier: Semper Barn och Semper Glutenfritt. Målet är att vara en ledande aktör i Norden inom dessa kategorier. Omsättningen är drygt 1 miljard SEK och Semper har cirka 220 medarbetare i Sundbyberg och Götene. Semper ingår i det internationella konsumentvaruföretaget Hero AG med drygt 4 500 medarbetare i 30 länder.
KUNDADMINISTRATÖR
Vi söker en entusiastisk person med erfarenhet av både svenska och internationella kundkontakter. Vikariatet är på 80% under 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till mån-tis samt tors-fre, kl 08.00-16.40.
Sempers kundservicefunktion är centraliserad till huvudkontoret i Sundbyberg och består idag av fem medarbetare. Kundcenter ingår inom gruppen för Varuförsörjningen tillsammans med Logistik och Inköp. Som kundadministratör kommer du att ha många kontakter, både internt inom företaget och externt med DVH kunder i Sverige, exportkunder i t ex Ryssland, Baltikum och Storbritannien samt företagets dotterföretag i Finland och Norge. I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med kollegorna säkerställa bästa leveransservice till Sempers kunder. Problemlösning av olika slags kundärenden som kan uppkomma i det dagliga arbetet. Kundorderhantering via EDI och mail, fakturering, reklamationer, leveransbevakning, koordination av transporter, framtagning av rapporter (t ex leveransavvikelser, lagersaldon, försäljnings historik). Administration av tull- och övriga förekommande exportdokument. Pris- och rabattuppdateringar och övrig registerunderhåll i affärssystemet SAP.
Vi söker en person med intresse för kundservice och tillhörande administration med flerårig erfarenhet av svenska och internationella kundkontakter. Du har någon form av ekonomisk utbildning, gärna med inriktning mot logistik. Din svenska och engelska är god i både tal och skrift, ytterligare kunskap i något av de nordiska språken ses som en merit. Du har förmågan att kommunicera med olika typer av människor. Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP är ett krav. Som person är du engagerad, prestigelös och noggrann.
Kundcenter är ett litet team, därför vi lägger stor vikt på din personlighet. Det är viktigt att du har lätt för att arbeta i grupp och är van med gemensam problemlösning där kollegor bollar frågor med varandra gällande dagliga arbetsuppgifter. Vi kan erbjuda dig ett roligt och omväxlande arbete tillsammans med härliga kollegor.
Känner du igen dig i vår beskrivning? Skriv då ett kort personligt brev med tillhörande CV.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa till:
Kundcenterchef Tuula Silberman,
tuula.silberman@semper.se , 08-50593100
Kundadministratör Maria Thörner-Kalén,
maria.thorner@semper.se , 08-50593100
Facklig företrädare för Unionen Pieter Kjellberg,
pieter.kjellberg@semper.se , 08-50593100
Publiceringsdatum2009-10-08Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid
Tidsbegränsad: 6 mån ev förlängning. Arbetsutbud 80% av heltid.
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-23
FöretagSemper AB
AdressSemper AB
Box 1101
17222 SUNDBYBERG
KontorsadressAllén 5
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50593100
Faxnummer: 08-50593101
E-postadress:
info@semper.se Jobbnummer 518174
Observera att sista ansökningsdag har passerat.