Kund- och personalansvarig (personlig assistans)
Assistans För Dig I Sverige AB / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistans För Dig I Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa personliga assistansen! Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag - och hjälpa våra kunder med precis den assistans de behöver. Vill du också göra skillnad?
Assistans för dig växer och vi söker därför ytterligare en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Göteborg! Rollen som kund- och personalansvarig innebär två huvudsakliga funktioner. Dels den som ansvarig för den personliga assistansen för kunden, dels den som arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll är svår men också spännande och utmanande.
Du har bland annat ett intranät, en akutbemanningsfunktion och en löneadministration till din hjälp för att hålla rätt kvalitet i dina omkring 15-20 assistansuppdrag. Assistans för digs ambition är helt enkelt att ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.
Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten kommer innefatta:
• Kontakt med dina kunder kring samordning av den personliga assistansen
• Rekrytering, schemaläggning och arbetsledning av personliga assistenter
• Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kontakt med kommuner, Försäkringskassan och andra myndigheter mm
Vi söker dig som är driven, empatisk och engagerad. Du har en relevant teoretisk bakgrund som exempelvis socionom, beteendevetare eller personalvetare. För kunskapsbreddens skull ser vi gärna att du har någon relevant kompetens som vi inte redan har. Det är en stor fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och att du känner till relevant lagstiftning. Närmare 100 av våra kunder är barn och många, både vuxna och barn, har autism, så har du erfarenhet av dessa grupper är det ett plus.
Tjänsten är heltid, företrädesvis kontorstid mån-fre och tillträde sker efter överenskommelse. Tiderna är vanligtvis 08:30-17:00, men en flexibilitet från din sida önskas, då våra kunder inte alltid kan ses/samtala på dessa tider. Inrikesresor kan förekomma i arbetet. B-körkort och körvana krävs.
Har du det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna på företaget. Eftersom företaget är ungt och växer snabbt, finns en stor möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi söker dig som har något extra och erbjuder löneutveckling relaterad till prestation. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-01-08ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Ternedal 08 572 366 14
FöretagAssistans för dig i Sverige AB
AdressAssistans för dig i Sverige AB
Första långgatan 20
41328 Göteborg
KontorsadressFörsta långgatan 20, 413 28 GÖTEBORG
Jobbnummer 3889246
Observera att sista ansökningsdag har passerat.