Kund- och leverantörsreskontraansvarig till Sibelco
PSPartner / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2013-10-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund- och leverantörsreskontraansvarig till Sibelco" (publicerad 2013-10-24) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Sibelco, är ett globalt företag, grundat 1872. Vi har 228 produktionsanläggningar i 41 länder och ett team på cirka 10,000 personer. Vi levererar avancerade industrimineraler till en mängd olika applikationer, så som glas, keramik, bygg, verkstadsindustrin, metallurgi, gjuteri, olja, gas, återvinning och miljöskydd. Vår portfölj av industrimineraler är utgångspunkten för många vardagliga saker, så som fönstren i ditt hem, motorn i din bil, eller koppen för ditt morgonkaffe. Industri mineraler är en viktig del av det moderna livet, och Sibelco tar ansvar för att nyttja våra naturresurser klokt.
Besök gärna vår hemsida;
www.sibelconordic.com.Publiceringsdatum2013-10-08Dina arbetsuppgifterSom kund- och leverantörsreskontraansvarig har du yttersta ansvaret för att ankomstregistrera samtliga leverantörsfakturor, uppföljning av attester samt slutbokföring. Du ansvarar även för fakturering och påminnelser till våra kunder, och du har mycket kontakt både internt och externt med kunder och leverantörer. Andra uppgifter är att sammanställa momsunderlag och göra intrastatredovisning. Det är av stor vikt att du har förståelse för hela ekonomiprocessen.
Ekonomiavdelningen består av 4 personer och man är behjälplig där det behövs, du kommer till ett serviceinriktat team där arbetsglädjen är stor.
KvalifikationerVi ser gärna att du har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning med minimum 3-års erfarenhet av kund och leverantörsreskontra. Du är en positiv och social person som sätter stort engagemang i ditt arbete. Du är noggrann och ordningsam och är van att arbeta under eget ansvar. Du har erfarenhet av att vara ansvarig för kund- och leverantörsreskontra från tidigare arbetsuppgifter. Vi ser även att du har erfarenhet från tull och vana att göra momsunderlag. Du tycker om att ha mycket kontakter internt samt med kunder och leverantörer. Din engelska är mycket god och det är meriterande att du arbetat i Navision. Tjänsten kräver hög närvaro och är ett längre vikariat med början av december.
Så ansöker duDu söker tjänsten via www.pspartner.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att vi får din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gabriella Christiansen på 0707-96 29 17 eller
gabriella.christiansen@pspartner.seVarmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabriella Christiansen
FöretagPSPartner
AdressPSPartner
Fabriksgatan 7
41250 Göteborg
Jobbnummer 1671842
Observera att sista ansökningsdag har passerat.