Kravhandläggare sökes till vår kund i Södertälje
Bemannia Kontor / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en kommunikativ och utåtriktad person? Har du utbildat dig inom ekonomi eller har tidigare erfarenhet från ekonomiskt arbete? Vi söker nu för kunds räkning en kravhandläggare till Södertälje. Varmt välkommen att söka!
Om uppdraget:
Uppdraget startar 15 maj och löper på till 15 augusti med god chans till förlängning. Omfattningen är heltid.
Du kommer att arbeta på vår kunds ekonomiavdelning med placering i Södertälje. De har till uppgift att ge service och stöd till såväl resultatenhetschefer och personal i verksamheten som kontorschefer och kommunledning. De jobbar inom hela redovisningsområdet, från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten.
Publiceringsdatum2018-04-17ArbetsuppgifterSom kravhandläggare handlägger du, bevakar samt följer upp olika fordringar och tillsammans med redovisningsansvarig ekonom säkerställer du uppgifterna inför bokslut. Vidare arbetar du med närliggande administrativa uppgifter samt utredningar i samråd med ekonom.
Vi ser gärna att du kan hantera "jobbiga samtal" med ett professionellt bemötande, är lyhörd, stresstålig och har god samarbetsförmåga. Vidare är det viktigt att du följer policys, riktlinjer och instruktioner samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete.
I denna roll arbetar du direkt mot medborgare och brukare. Du har även kontakt med myndigheter, företag och organisationer. Därmed är det viktigt att du kan ge god service, har tålamod och en positiv inställning.
Kvalifikationer• Gymnasial utbildning
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom redovisning är meriterande
• Erfarenhet av ekonomisystem är meriterande
• Ytterligare språkkunskaper är meriterande
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jannie Sjöstrand på e-postadress:
jannie.sjostrand@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJannie Sjöstrand
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 4089652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.