Koordinator med uppdrag som bemanningscontroller och lokal huvudadministrat
Göteborgs kommun / Controllerjobb / Göteborg
2025-01-09
Visa alla controllerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
Publiceringsdatum2025-01-09ArbetsuppgifterÄr du redo att anta en nyckelroll i att forma och utveckla bemanningsprocessen i socialförvaltningen Sydväst?
Socialförvaltningen Sydväst inleder ett spännande utvecklingsarbete med att skapa hållbar bemanning med fokus på kvalitet, hållbarhet och arbetsmiljö. Vi söker en Bemanningscontroller med fokus på lokal huvudadministration inom Time Care. Du kommer att bidra till en god bemanning och schemaläggning för våra boendeverksamheter samt ge support, utbilda och kontrollera i Time Care-produkterna.
Initialt kommer ditt uppdrag bestå i att analysera nuläget, tillhandahålla underlag och förslag till bemanningsprocess, arbeta fram riktlinjer och arbetssätt. Du kommer driva implementeringen och på längre sikt även leda arbetet med att säkerställa och utveckla denna process. Då vi befinner oss i en utvecklingsfas kan uppdraget förändras över tid.
Ditt uppdrag innebär även att arbeta med strategiska frågor och ställningstaganden kopplat till bemanning, samt stötta enhetschefer i bemanningsplanering med fokus på ekonomi, säkra budget i balans, skapa hälsosamt schema och effektiv användning av personalresurser kopplat till lagar och avtal. Du kommer även att vara en viktig del i att analysera och följa upp verksamhetens bemanning.
Du kommer att ha ett nära samarbete med en ytterligare en lokal huvudadministratör, schemaplaneringsfunktion, administratör samt HR-specialist inom arbetsrätt. Ditt uppdrag riktar sig främst till avdelningarna inom Boende och hemlöshet, och du rapporterar till Avdelningschef HR. Du kommer att vara placerad på HR-avdelningen.
Mariette Lindeberg, Avdelningschef HR, säger: "Som chef ser jag till att medarbetarna känner till och förstår mål och uppdrag och skapar dialog och forum där alla får chans att höras. Jag ger stöd till de runt mig för att skapa en arbetsplats där vi bryr oss om varandra och ser fram emot att gå till arbetsplatsen."
HR-avdelningen har sin hemvist i aktivitetsbaserat kontor på Zirkongatan. Beroende på uppdragets karaktär kan arbetet utföras på varierande platser. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och hoppas att du, precis som vi, kommer att trivas och utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerDu som söker den här tjänsten ska ha en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, personalplanering alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvarande. En grundförutsättning är att du även har flerårig erfarenhet av att arbeta med schemaläggning i Time Care Planering. Du behöver även ha god förståelse för personalplanering och bemanningsekonomi samt god förståelse för lagar och avtal med koppling till arbetstid och schemaläggning.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att genomföra förändringar och driva processer inom schema och bemanning. Även arbetserfarenhet av schemaläggning inom dygnet runt-verksamhet är meriterande för tjänsten.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt.
Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.
ÖVRIGT
I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens som är av vikt för tjänsten.
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C224727".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst
Kontakt Avdelningschef HR
Mariette Lindeberg
mariette.lindeberg@socialsydvast.goteborg.se 031-36 64 442 Jobbnummer 9094427