Koordinator inom logistik till DLP
Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Haninge,
Habo,
Linköping,
Norrköping,
Nacka eller i
hela Sverige Koordinator inom Logistik till DLP:
Om kunden:
Drink Logistics Partner (DLP) startade sin verksamhet 1995. År 2000 förvärvades verksamheten av Wiklöf Holding för att 2002 bli ett dotterbolag till ME Group. DLP arbetar mot både små och stora importörer av alkoholaktiga drycker. På uppdrag från kunder sköter DLP lagerhantering, hemtagning, kundorder och distribution av produkterna till Systembolaget, grossister samt HORECA kunder. 2016 omsatte DLP 165 miljoner kronor och är över 40 anställda. Nu hjälper vi DLP att utöka sin kundserviceavdelning och vi söker därför en kundansvarig med utvecklingsmöjligheter inom inköp och logistik.
Om tjänsten:
I aktuell roll kommer du att tillhöra kundservice/logistik avdelningen som i dag består av 8 personer där du kommer att ansvara säkerställa varuflödet och samarbeta med interna och externa kontaktytor så som ex: ekonomi, lager, kunder, leverantörer och transportörer m.fl. I dina arbetsuppgifter föreligger bland annat att:
• Registrera order, nya kunder, artiklar och mottagare
• Boka in transport och hantera infrakter
• Besvara frågor kring produkter och artiklar
• Skapa artiklar och fakturaunderlag för debitering
I denna roll kommer du också involveras i inköp och logistik där du hanterar avrop och inköpsplanering av uppdragsgivarens produkter. Du kommer då att arbeta med logistikkordinering, prognosarbete och leverantörsbevakning. Det innefattar även att bevaka och lägga beställningar på artiklar samt hantera problem som kan uppstå i samband med leveranser. Du kommer att arbeta i en roll där du har en tät relation med uppdragsgivaren.
Möjligheter:
I denna roll kommer du att få vara med och arbeta med hela logistikkedjan, från producenter i hela världen till uppdragsgivarens slutkund i Sverige. Du får arbeta med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andre lik. Vill du även vara med och få möjligheten att påverka, effektivisera rutiner och driva projekt för att möta kundernas behov så är detta en roll för dig!
Krav:
Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter inom inköp, lagerstyrning och logistik eller har en lämplig eftergymnasial utbildning inom till exempel inköp eller logistik. Du bör även tidigare ha arbetat med kundkontakt och trivs med att skapa och bibehålla kundrelationer. Som person är du serviceinriktad, analytisk och noggrann. Du gillar att ha "många bollar i luften" och har förmågan att arbeta strukturerad och effektivt samt har lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet Movex och Microsoft Office. Då du kommer att arbeta mot internationella kunder så ska du även behärska det engelska språket i tal och skrift. Samt behärska svenska flytande i tal och skrift.
Önskvärt om du har goda kunskaper i Excel.
Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start omgående, dock senast i början av augusti 2017. Du anställs initialt av Hero fram till åtminstonde mars 2018 med målet att rekryteras över av DLP.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av Robert Conzato på Hero på
robert.conzato@hero.se Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidanställning fram till mars 2018 med möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2017-06-10ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRobert Conzato
FöretagHero AB
AdressHero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 30 11438 Stockholm
Jobbnummer 3549015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.