Koordinator inhouse telemarketing

Svenska Röda Korset / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Röda Korset i Stockholm, Södertälje, Norrtälje, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Bli en del av världens främsta katastroforganisation

 Svenska Röda Korset är Sveriges främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi har beredskap för att agera i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande.

 Under 2015 svarade Svenska Röda Korset på 26 vädjanden om internationell katastrofhjälp under året, bland annat efter jordbävningen i Nepal.

 Under 2015 fanns vi på plats på tågstationer och färjeterminaler runtom i Sverige för att möta människor på flykt. Vi fanns också, och finns fortfarande, på asylboenden över hela landet för att skapa mening och trygghet för människor i en utsatt situation.

 Svenska Röda Korset bedriver ett omfattande arbete i Sverige och har bland annat sex behandlingscenter för krigs- och tortyrskadade, vårdförmedlingar för papperslösa och asylsökande samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.

 Varmt välkommen.

Therese Leijon är chef för direkt dialog på insamlingsenheten där de arbetar med att rekrytera månadsgivare i olika kanaler. Nedan berättar hon mer om den lediga tjänsten som Koordinator för vår nya kanal inhouse telemarketing.

 Vad är bakgrunden till den här tjänsten?

Vi behöver bli fler månadsgivare! Vi behöver kontinuerligt förändra våra arbetssätt och utveckla nya kanaler för att kunna fortsätta bedriva vår verksamhet världen över. Vi har under våren startat telemarketing inhouse och söker nu en koordinator som kan ansvara för att utveckla kanalen och driva verksamheten.

 Berätta om din enhet direkt dialog, vad gör ni?

Min enhet, direkt dialog, startades under 2012 för att öka inflödet av månadsgivare. Vi är bra på det vi gör och hittills har vi tredubblat antalet månadsgivare genom kanaler som street (värvare på gatan, du har kanske mött några av dem) och door to door (genom att knacka dörr och informera om Röda korsets viktiga uppdrag).

 Hur är ni organiserade?

Vi är en stor grupp inom insamlingsenheten. Inom gruppen arbetar 8 heltidsanställda och över 100 timanställda, organiserade i team runt om i landet. Det är i dagsläget 5 regionala koordinatorer som arbetar med street, door och annan kanalutveckling och som var och en arbetar med omkring 3-5 team i sin region. Till enheten hör också en lön- och HR ansvarig och en utbildningsansvarig. Vi har i dagsläget en grupp som arbetar med att komplettera uppgifter från månadsgivare via bland annat telefon och den här gruppen ingår också i denna tjänsts ansvarsområden.

 Vad blir uppdraget för den här personen?

Vi har sedan en tid arbetat med telemarketing via en extern leverantör, men har sedan våren tagit hem delar av det till den egna organisationen. Den person som vi nu söker får i uppdrag att fortsätta utveckla hur verksamheten ska se ut, arbeta med implementering av systemstöd till verksamheten och framförallt driva telemarketing i Röda Korsets egen regi. Vad jag vill lyfta fram är att det här är en relativt ny roll och funktion, som kommer att utvecklas allt eftersom och personen som får tjänsten kommer själv vara delaktig i utformningen och det kräver mycket eget ansvar och projektledning.

 Att värva månadsgivare är en av våra allra viktigaste prioriteringar framöver inom Röda Korset, för att kunna säkra långsiktiga intäkter och ett starkt engagemang hos befolkningen.

I rollen ligger att organisera, driva och utveckla verksamheten. Koordinatorn kommer att få arbeta med strukturera och målstyra verksamheten, arbeta med systemstöd för uppföljning, samt rekrytera, utbilda och coacha personal till teamet. Du har delansvar för budgeten för det angivna området.

 Vilka kompetenser kommer du att leta efter hos de som söker?

Det är viktigt att man har erfarenhet av att ha arbetat med telemarketing och att man har bred erfarenhet av arbete med direkt dialog eller sälj. Har du inte varit med och startat upp/drivit telemarketing så är det ändå intressant om du har självständigt drivit projekt och utvecklat nya säljkanaler. Vi vill att du har erfarenheten av ett utökat ansvar i någon form, t.ex. av arbetsledning, resultatuppföljning, budget, coachning och rekrytering. Flexibilitet och lösningsfokus är också viktiga egenskaper i den här rollen.

 Är det något annat som man bör veta om tjänsten?

Det är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning. Resor inom Sverige kan ingå i tjänsten.

Varför söka tjänsten?

Du kommer att få väldigt trevliga kollegor. Vi har otroligt roligt tillsammans, skrattar mycket och får också dela vår arbetstid med kollegor med ett starkt humanitärt engagemang och som motiveras av att bidra med sitt arbete till Röda Korsets viktiga uppdrag.

Har du frågor? Kontakta då Therese på therese.leijon@redcross.se eller på 08-452 47 09. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-07-06

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Röda Korset

Adress
Svenska Röda Korset
Hornsgatan 54
11891 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 54

Jobbnummer
2942525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Röda Korset

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Röda Korset: