Koordinator
Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2017-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Koordinator" (publicerad 2022-07-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Omsorgsförvaltningen Ordinärt boende
Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.
Omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden. Målet med förvaltningens arbete är att personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning får det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet och socialpsykiatri samt om hälso- och sjukvård för dessa grupper. Förvaltningen har tre roller: systemledare, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området. Omsorgsförvaltningen är indelad i fem avdelningar.
Till avdelningen Ordinärt boende söker vi nu två engagerade Koordinatorer.
Vi utför vård och omsorgstjänster inom personlig assistans, ledsagarservice, avlösarservice, anhörigvård samt korttidsboende och fritids. Avdelningen ansvarar också för kontaktpersoner samt stöd och familjehem. Vår verksamhet vilar på våra medarbetares kompetens, engagemang och vilja att göra skillnad.
Inom Omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Mer information om Uppsala kommun:
www.uppsala.se Publiceringsdatum2017-10-13Dina arbetsuppgifterSom koordinator arbetar du med kontaktpersoner, ledsagare och avlösare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär mottagande av nya uppdrag/brukare för att därefter rekrytera och matcha medarbetare mot uppdragen. För att lyckas bör du ha god erfarenhet av att hantera många kontakter och samarbeten såväl internt som externt. Du har kontinuerlig dialog och kommunikation med exempelvis brukare, närstående, biståndshandläggare samt medarbetare. I rollen ingår även dokumentation i olika IT system.
Arbetet innebär också att aktivt arbeta för en konkurrenskraftig och lönsam verksamhet i samarbete med övriga funktioner inom området. Ett stort kundfokus är en självklarhet, vi verkar för att alla kontakter såväl interna som externa upplevs som positiva och genomsyras av våra värderingar.
I befattningen som koordinator ingår också att medverka och se möjligheter till nya arbetssätt utifrån nämndens verksamhetsplan. Du följer gällande lagar, avtal, förordningar, policys, regler och rutiner för verksamheten samt arbetar i enlighet med vårt kvalitetsledningssystem.
I samråd med områdeschef utvecklar du i din roll verksamheten så att de mål och resultat som anges i uppdraget uppnås. Vidare följer du givna ekonomiska ramar och arbetar efter given budget samt driver ditt ansvarsområde kostnadseffektivt. Vid eventuella avvikelser vidtar du åtgärder i samråd med områdeschef.
Du ansvarar för den dagliga arbetsledningen, vilket innefattar information och instruktion till medarbetare samt vid behov stödjer medarbetare, exempelvis för att fullfölja en insats.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning inom vård och omsorg och/eller administration på lägst gymnasienivå i kombination med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Alternativt utbildning inom beteendevetenskap, personalvetarprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete kombinerat med administrativt arbete och du är van användare av Officepaketet. Kunskap om LSS, SoL, LOV är ett krav liksom svenska i tal och skrift.
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du är vidare serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Dessutom är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Karin Brolin, avdelningschef, 018-727 51 44
Eva-Lena Larsson, områdeschef, 018-727 82 88
Fackliga företrädare:
Vision, Lena Florén 018-727 24 30
Ledarna,
ledarna@ledarna.seAkademikerförbundet SSR, Yvonne Flambe 018-727 24 34
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 63 58.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-27
Ange följande referens när du ansöker: OSN-2017-0534
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
•
75375 Uppsala
Kontorsadress•
Jobbnummer 3748772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.