Konverterare till Autoexperten

Svensk Autorekrytering AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konverterare till Autoexperten" (publicerad 2021-11-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Autorekrytering AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-11-04

Dina arbetsuppgifter
Autoexperten har slutit ett samarbetsavtal med WinAssist om att utveckla och installera ett nytt verkstadssystem för de Autoexperten-anslutna verkstäderna. Systemet kommer att ersätta nuvarande ABS Verkstanet.
Lansering och utrullning av systemet är planerad till första halvåret 2022. Under ca 20 veckor ska ca 300 verkstäder konverteras till det nya systemet. Konverteringen/utrullningen består av förberedelser, utbildning, systeminstallation, överföring av data, komma igång-stöd och uppföljning.
För Autoexperten är övergången till ett nytt verkstadssystem en mycket viktig del av att stärka och sitt verkstadskoncept. Ambitionen är en ökad lojalitet bland befintliga verkstäder och ökad attraktionskraft på marknaden.

Autoexperten söker nu medarbetare som kan genomföra själva konverteringarna på ett kundvänligt och effektivt sätt. En bra konvertering säkerställer att verkstaden snabbt kan arbeta effektivt i det nya systemet och begränsar antalet supportärenden efter systembytet.

Dina arbetsuppgifter
Verkstäderna kommer att klassas och grupperas i olika grupper beroende på deras storlek (hur många användare ska finnas) och komplexitet (hur många av systemets funktioner ska installeras).
Denna roll kommer att ansvara för konvertering av den majoritet av verkstäder som är relativt små och har relativt begränsad komplexitet.

På övergripande nivå ansvarar konverteraren för att genomföra förberedelser i systemet inför varje konvertering. Genomföra konvertering och säkerställa att verkstaden är nöjd och har bra grundförutsättningar för att arbeta i systemet efter konvertering.

På mera detaljerad nivå innebär det:
• Inledande kontakt och uppkoppling mot verkstadens nätverk
• Aktivera och köra konverteringsprogrammet enligt fastlagt körschema/instruktion
• Installera det nya systemet
• Säkerställa att data som funnits i Verkstanet efter installation finns tillgänglig i ABS Autoassist enligt checklista
• Återuppta kontakt med verkstad och med hjälp av skärmdelning utföra ett "komma igång-stöd" som innebär att verkstaden visar upp de grundläggande arbetsprocesserna samt att konverteraren ger stöd i ett antal systeminställningar.
• Efter avslutad konvertering sammanfattas konverteringen och eventuella problem eller annan relevant information skickas till teknisk support.

För att lyckas i rollen krävs god kunskap om systemets innehåll, mycket god förståelse för att hur konverteringsprogrammet fungerar och även förmåga att operationellt genomföra konverteringen. För att klare detta kommer konverteraren få genomgå utbildning och onboarding under ledning av Autoexperten och WinAssist.

Som konverterare kommer man att ha direktkontakt med verkstädernas kontaktpersoner. Data- och systemkunskap uppfattas av dessa inte sällan som komplext och någon "nödvändigt ont". En viktig egenskap hos konverteraren är därför en genuin förmåga av och intresse för att kunna ge service och support på en nivå som anpassas till respektive verkstads förkunskapsnivå.

Arbetet med att konvertera/installera verkstäder inleds 10 januari och beräknas avslutas 30 juni. Förberedelser, onboarding och utbildning av de personer som ska genomföra arbetet behöver alltså ske under november-december 2021.

Din Profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har en utbildning inom IT alt. erfarenhet av att arbeta som IT-Tekniker/IT-Support och ett stort intresse för system och data. Du talar och skriver svenska obehindrat.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som IT-Tekniker bör du vara noggrann, lösningsorienterad och serviceminded.

Om företaget
Autoexperten är en rikstäckande butiks- och bilverkstadskedja med 57 butiker och över 430 verkstäder anslutna. Kunnig och serviceinriktad personal tillsammans med en hög tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för oss. I vår webshop kan du beställa tillbehör till bilen och garaget samt reservdelar för släpvagn dygnet runt med uthämtning i butik inom 24h och hemleverans inom 3 vardagar.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får tillgång till en stor variation av arbetsplatser och nätverksmöjligheter. Din konsultchef följer och stödjer dig genom din konsultkarriär.
Autorekrytering är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens - från verkstadsgolv till ledande positioner.
Sedan 2005 har vi på Autorekrytering matchat människor med rätt jobb inom motorbranschen. Vi finns när du behöver driven och kunnig personal. Oavsett om det gäller rekrytering eller tillfällig förstärkning hjälper vi dig att hitta rätt.
Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi utför uppdrag i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Vill du veta mer om tjänsten? Välkommen att kontakta Margareta Meek 070-622 64 53.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svensk Autorekrytering AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6280".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svensk Autorekrytering AB (org.nr 556683-9568), http://www.autorekrytering.se

Kontakt
Margareta Meek
margareta.meek@autorekrytering.se

Jobbnummer
6096554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Autorekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Autorekrytering AB: