Kontraktschef
MB Select Executive Search AB / Ekonomichefsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MB Select Executive Search AB i Ospecificerad arbetsort Rollen som Kontraktschef innebär att du har det yttersta ansvaret med att driva och utveckla verksamheten inom kontraktchefsområdet i syfte att säkerställa god lönsamhet, nöjda kunder och engagerade medarbetare.
Rollen
Som kontraktschef har du det yttersta ansvaret i att driva och utveckla ditt kundkontrakt utifrån angivna krav, riktlinjer och förväntningar. Vidare ansvarar du för att årligen sätta upp relevanta mål för verksamheten och att leda, styra och utveckla organisationen i syfte till att uppfylla de uppsatta målen.
I rollen ingår verksamhets- och personalansvar för 2 underställda arbetsledare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Planera, genomföra och följa upp verksamheten för angivet område i enlighet med kontrakt, rutiner och instruktioner.
• Eget aktivt försäljningsarbete enligt fastställd budget och merförsäljningsplan.
• Ansvara för kalkylering och omförhandlingar av befintliga kunder i det egna kontraktet.
• Resultat- och rapporteringsansvarig för kontraktet.
• Inköp och attesträtt enligt företagets attestordning.
• Ansvara för att kvalitets- och förbättringsarbete sker i den egna organisationen.
• Motivera och coacha medarbetarna i teamet för att uppnå de uppsatta målen.
• Aktivt delta i divisionens strategiarbete och ansvara för egen lokal implementering och uppföljning i syfte till att uppnå regionens övergripande mål.
Vi rekryterar för vår kunds räkning en Kontraktschef.
Vem är du?
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt arbete med chefsansvar inom servicebranschen.
• Du har goda ledaregenskaper med förmåga att skapa engagemang och motivation.
• Du är affärsmässig och resultatorienterad med sinne för att skapa goda affärer och bygga starka nätverk.
• Du är en prestigelös teamspelare som tar ansvar för helheten och har förmåga att balansera mellan operativt och strategiskt fokus.
• Du är resultatorienterad och har kunskap om att lägga budget/prognos
• Erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Din bakgrund kan endera vara en högskoleutbildning inom ledarskap, ekonomi och/ eller sälj, eller så har du tillskansat dig motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet från ledande roller inom servicebranschen.
Dedikerad, Ansvarstagande och Nytänkande är Allianceplus värderingar och ligger som en grund till alla roller. Därutöver ser vi gärna att du är:
• Kundfokuserad.
• Resultat- och säljinriktad.
• Goda ledaregenskaper.
• Strukturerad.
Allianceplus är ett av de största Facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4 800 medarbetare varav 3 200 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin. Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus i Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018.
Läs mer på
www.allianceplus.se.Publiceringsdatum2017-05-08Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-07
FöretagMB Select Executive Search AB
AdressMB Select Executive Search AB
SURBRUNNSGATAN 6
41119 GÖTEBORG
KontorsadressSurbrunnsgatan 6
Jobbnummer 3483968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.