Kontorservicegeneralist inom Verksamhetsstöd i Sundsvall

Försäkringskassan / Receptionistjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Ljusdal, Sollefteå eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkrings-, organisations- och utvecklingsstöd. VS stödjer verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans mål. VS levererar tjänster och stöd inom bl.a. HR, kontorsservice, lokalförsörjning, upphandling, ekonomiadministration, skanning, arkiv, processer, produktionsstyrning, generellt handläggningsstöd, hållbarhet, behörigheter och säkerhet. VS levererar vissa tjänster även till andra myndigheter. Avdelningen har ca 670 medarbetare på 59 orter över hela landet.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att bemanna vår reception och utföra traditionella kontorsserviceuppgifter.

I receptionen arbetar du med att informera, vägleda och samordna kundbehov och arbeta med att ge stöd och service via kundmöten och telefon. Förutom receptionen ingår bl a diarieföring av allmänna handlingar, post- och pakethantering, påfyllnad av kontorsmaterial, skötsel av konferensrum, administrationen av behörighetskort/inpasseringskort, arbete med beställningar inköp, fakturahantering och andra förekommande serviceuppgifter.

Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösning.

Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana
• har god teknisk förståelse
• har B-körkort

Det är meriterande om du

• har arbetat med ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har erfarenhet av att arbeta i reception eller på kundmottagning
• har erfarenhet av diarieföring i offentlig verksamhet
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Publiceringsdatum
2018-05-21

Övrig information
En tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.

Kontakt

Chef: Jan Hamrén tel 070-538 25 11 (för frågor om tjänsten). HR-specialist HR-specialist Rebecca Svanedal, tel 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Kjell Johansson, tel 072724 71 67-, Saco-S: Cecilia Silversson, tel 010-115 26 18 och Seko: Irre del Barba, tel 010-115 30 87.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 3 juni 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4156586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: