Konsumentvägledare till vårt kontaktcenter

Botkyrka kommun, Dialog och service / Företagsekonomjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Dialog och service i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med 79 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Kontaktcenter är en av tre enheter inom förvaltningen för dialog och service. Det är en nyetablerad verksamhet i Botkyrka som gör det enklare för medborgaren att kontakta kommunen, få snabb service och ett gott bemötande.

Publiceringsdatum
2008-04-10

Arbetsuppgifter
Som konsumentvägledare på vårt kontaktcenter kommer du att främst att arbeta med rådgivning i telefon och via e-post. Vi håller på att bygga upp en första och andra linje när det gäller att ta emot samtalen från våra kunder för att öka tillgängligheten. Du kommer som specialist att ta emot samtal direkt från allmänheten men också vara ett stöd och fungera som support till dina kollegor och att ta över komplicerade ärenden.
I arbetsuppgifterna ingår också ett förebyggande och utåtriktat arbete - besöka skolor, vara med på föreningsträffar eller ha öppet hus på något av våra bibliotek.
Omvärldsbevakning och internutbildning kommer att vara en del av arbetet.

Kvalifikationer
Du har:
• akademisk examen med juridisk, samhällsvetenskaplig eller annan liknande inriktning
• arbetat som konsumentvägledare eller med konsumentrådgivning
Det är en fördel om du:
• har gått konsumentverket kurser för konsumentrådgivare
• erfarenhet från kommunal förvaltning i övrigt
• pratar något ytterligare språk än svenska och engelska
Du är:
• öppen, orädd och energisk
• van att arbeta med och för människor
• allmänbildad
• serviceinriktad
• en van användare av datorer och olika verksamhetssystem
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: Snarast

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid / individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-21
Vid urvalet av ansökningar till tjänsten tillämpar vi ett avkodat system. Detta innebär att i din ansökan kommer faktorer som namn, kön och ålder primärt att döljas. Vi tar emot din ansökan via vårt elektroniska rekryteringssystem, använd länken nedan.
Ange följande referens när du ansöker: konsument/kc 2008
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Niklas Åkerlund, 08 530 623 08, 0734 21 86 02

Facklig kontakt
Danuta Cichowska, 08-530 610 00

Företag
Botkyrka kommun, Dialog och service

Adress
Botkyrka kommun, Dialog och service
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
188556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Dialog och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Dialog och service: