Konsultuppdrag: Verksamhetsarkitekt och kravanalytiker Kraftsyst
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Sundbyberg
• Varaktighet: 10-feb-2020 - 12-feb-2021
• Ansök senast: 3/12-2019
• Omfattning: 80-100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skallkraven för att vi öht. ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden är i behov av en verksamhetsarkitekt som både konceptuellt och praktiskt kan stödja i arbetet med kravställning, kravanalys, uppföljning, informationsmodellering och verksamhetsarkitektur. I rollen kommer konsulten att arbeta i ett pågående projekt och förvaltning med initialt fokus på att ensa och ena kraftsystemmodeller och strategierna kring dessa inom Kunden genom användningen och tillämpningen av informationsmodellen Common information Model (CIM) och IEC reference architectures för energibranschen. Arkitekten kommer även att ansvara för kartläggning, behovsanalys och formulering av informationsbehovet inom relevanta verksamhetsprocesser.
Avser uppdraget att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Kunden i det löpande arbete som utförs av Kunden. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Kunden)
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 10 till 15 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Teknisk examen från universitet eller högskola inom IT, elkraft, energisystem eller motsvarade.
• Mycket god förståelse och praktisk erfarenhet från informationsmodellering och verksamhetsarkitektur.
• Minst 4 års arbetslivserfarenhet från vardera punkten nedan:
• Skapa, modellera och dokumentera arkitekturella beskrivningar och informationsmodeller
• Leda, samla, skriva och följa upp verksamhetsbehov och användarfall samt översätta dessa till tekniska krav
• Leder arbetet kring att beskriva och modellera förmågekartor och processer
• Leder arbetet kring att beskriva och modellera konceptuell lösningsarkitektur/ målarkitektur för relevanta IT-system
• Minst 2 års erfarenhet från vardera punkten nedan:
• Ska ha arbetat inom energibranschen
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• 1 års erfarenhet från kraftsystemmodeller
• 1 års erfarenhet och god förståelse av IEC CIM (Common information model)
• 3 års erfarenhet från stora och komplexa process-IT miljöer (Operational technology)
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
• Förvaltningsorganisationen för en verksgemensam kraftsystemmodellering är under uppbyggnad. Uppdraget kräver goda personliga förmågor kring initiativkraft, lyhördhet, förankring, analys och metodik
• God samarbetsförmåga är en förutsättning då allt arbete sker i grupp. Informationskvalitet har högsta prioritet vilket kräver en noggrann person
• Drivande, leveransfokuserad och självgående
Beskrivning av nivå 3
Hög kompetens och utbildning inom aktuellt området. 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp. Kan arbeta självständigt.
______________________
Hur du vinner uppdraget
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag 12 mån
Publiceringsdatum2019-11-25ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 4972742
Observera att sista ansökningsdag har passerat.