Konsultuppdrag inom helpdesk i Örebro

Experis / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Örebro, Kumla, Hallsberg, Lindesberg, Arboga eller i hela Sverige

Till vår konsultverksamhet söker vi nu en helpdeskmedarbetare till en stor kund i Örebro. Vi söker dig som vill bli en del av oss på Experis i vår fortsatta framgång! Hos oss får du en dedikerad konsultchef och utvecklande uppdrag inom många olika branscher.

För ett konsultuppdrag söker vi dig som vill jobba som helpdeskmedarbetare hos en stor myndighet i Örebro.

Arbetsbeskrivning

Som helpdeskmedarbetare ansvarar du för att IT-utrustning och applikationer fungerar felfritt för slutanvändarna i myndigheten. Du ska tillhandahålla teknisk felavhjälpning och servicestöd gentemot användarna via fjärrstyrningsverktyg gällande hård- och mjukvara, verksamhetssystem och applikationer som används inom myndigheten. I din roll ingår även att administrera IT-miljöer såsom användarkonton, behörigheter och utskriftsköer. Det ingår även att instruera, vägleda, vara rådgivande och aktivt stödja slutanvändare inom IT och telefonirelaterade frågor och felanmälningar via telefon, fjärrstyrning och chatt.

Främsta arbetsuppgifter:

* Hantera teknisk felavhjälpning av IT-relaterade fel och förfrågningar
* Hantera incidenter
* Hantera beställningar
* Verka för att avtalade ärendehanteringstider hålls
* Koordinera och eskalera ärenden till rätt instans
* Kontakta interna och externa samarbetspartners för att lösa slutanvändares IT-relaterade frågor och felanmälningar
* Arbeta aktivt för att förbättra och initiera arbets- och ärendehanteringsprocesser
* Ansvara för att kontinuerligt informera incident manager samt servicedesk manager vid högprioriterade incidenter
* Detektera återkommande problem i ärendeflödet

Uppdraget är på heltid och är beräknat att påbörjas 2018-02-02 och pågå till och med 2018-08-31.

Vem är du?

För denna roll behöver du lägst gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT/helpdesk samt ha goda kunskaper i MS Office eller liknande. Du behöver ha goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet och ha jobbat i något ärendehanteringssystem, t ex Microsoft service Manager, Easit BPS eller Artologik Helpdesk.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Ansökan

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Charlotte Sunnhed på eller Telefonnummer: 019-16 65 51.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-12-28

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 36198
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Sunnhed Charlotte.Sunnhed@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
70212
70212 1880

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 6

Jobbnummer
3877472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: