Konsultuppdrag: Fastighetskonsult NEO Office, Stockholm

Shaya Solutions AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 02-jan-2020 - 02-jan-2022
• Ansök senast: 24 nov 2019
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skallkraven för att vi öht. ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Fastighetsförvaltaren förvaltar byggnader och tillhörande markområden. Upprättar underhållsplaner och kan vara ansvariga för fastighetsekonomi.

Projektets arbete är indelat i tre olika delar. Första delen utgörs av beredningsskedet & komponeringsskedet. Beräknats slutdatum syftar till det datum "beredning" antas vara avklarat. Därefter kommer det att finnas möjlighet till förlängning (Option 1 med möjlighet till förlängning till samverkansskedet är slutfört samt option 2 med möjlighet att förlänga till genomförandeskedet är slutfört).

Beredningsskedet och Komponeringsskedet

Fastighetskonsultens uppdrag börjar med en idé på en kontorsbyggnation presenterad av Kunden och därifrån genomförs marknads/behovsanalys där genomförbarhet, alternativa lösningar, genomförandetid samt totalekonomi utreds. Om ekonomi, utformning och genomförande bär sig i beredningsskedet tas processen vidare från beredning in i ett komponeringsskede. I komponeringsskedet arbetar fastighetskonsulten fram den optimala produkten inom projektets ramar satta från tidigare skedet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Genomföra marknads/behovsanalys där genomförbarhet, alternativa lösningar, genomförandetid samt totalekonomi utreds
• Ta fram en idé/koncept
• Arbeta fram den optimala produkten inom projektets givna ramar
• Bistå sponsorn vid framtagande av tekniska bilagor till kommande hyresavtal
• Bistå sponsorn vid framtagande av kommersiella bilagor till kommande hyresavtal
• Med de framtagna programhandlingarna som underlag genomförs en s k "tidig förfrågan", där entreprenörer får presentera organisation, indikativ kostnad, genomförandetid, riskeliminering samt hantering av miljö och kvalité. Inkomna erbjudande från entreprenörer utvärderas nogsamt och entreprenören med det förmånligaste erbjudandet kontrakteras för ett samverkansavtal då samverkansskedet börjar

Samverkansskedet (Option1)

Fastighetskonsulten ska stödja projekteringsledaren och granska projekteringsgruppens arbete som beställare av systemhandling.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Besitta god kunskap om projektets nyckeltal
• Ha en rådgivande funktion gentemot projektledningen och agera stöd åt projekteringsgruppen, exempelvis huruvida en viss lösning är ekonomisk hållbar eller lönsam
• Bistå sponsorn i vidare utveckling av tekniska bilagor till kommande hyresavtal
• Bistå sponsorn i vidare utveckling av kommersiella bilagor till kommande hyresavtal

Genomförandeskedet (Option 2)

Om affären bär sig fram till ett genomförande ska konsulten vara med och följa upp beställningen och affären mot Kundens projekt och hyresgästen fram till avslutat ekonomiskt projektavslut.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Att från portföljens sida agera mellanhand mellan projekt och hyresgäst (kund) för att genom hela affären hantera tilläggsbeställningar från Kunden
• Följa upp beställningen och affären mellan portföljen och hyresgästen (kund) fram till avslutat ekonomiskt projekt avslut
• Uppdraget är totalt på 100% men kan delas på flera konsulter inom samma organisation

Syfte med uppdraget och förväntat resultat:

Att leverera en produkt som motsvarar Kundens förväntningar och som ger goda intäkter till moderbolaget.

Säkerhetsprövning & urvalsprocess

I samband med onboarding av vald kandidat till ett uppdrag hos Kunden tillkommer en säkerhetsprövning. Säkerhetsprövningen består av referenstagning, drogtest, signering av säkerhetsdokument samt i vissa fall säkerhetsintervju och registerkontroll. Detta medför en hanteringstid vilket bör finnas med i er beräkning som leverantör då det kan innebära förskjutet startdatum för vald kandidat

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Akademisk utbildning inom: Ekonomi, Teknik, Fastighet, Bygg eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig

• Mångårig erfarenhet från att jobba i projekt i en beställarorganisation där affären och Kunden står i fokus. Erfarenhet från samverkansprojekt där samverkan sker parallellt med hyresgäster, operatörer och totalentreprenörer skall kunna styrkas.
• I rollen krävs erfarenhet av affärsförhandlingar med slutkund/brukare/operatör/totalentreprenör
• Mycket stor vikt läggs vid att föreslagna konsulter inom organisationen har spetskompetenser samt behärskar helheten inom områdena kravställande, funktionsbeskrivande, byggekonomi, installation, konstruktion i mycket tidiga skeden

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Meriterande om man har en övergripande kunskap om regelverk kring krav från radiorådet, tillåtna höjder på byggkranar
• Meriterande med erfarenhet av kontorsprojekt

Nivå 4:

Genomfört uppgifter med mycket hög kvalitet, nivån uppnås normalt tidigast efter minst 7 års arbete inom aktuell disciplin/roll. Konsulten ska ha utfört ett flertal liknande uppdrag kopplade till det efterfrågade objektet enligt avrop

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, +12mån

Publiceringsdatum
2019-11-19

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
4963152

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: